Gå til innhold

Hva ville dere gjort? Ang. flytting med barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kommer antakelig til å måtte flytte grunnet jobb...

Eldste er 8 år, og så har vi en 5-åring. Hvordan vil de ta dette med flytting? Vi har flyttet tidligere, men da var de mindre. Er redd for tilpasningsvansker, eller er jeg for bekymret?

Setter stor pris på erfaringer med barn og flytting!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har flytta med barn, først når de var 6 mndr, 2,5 år og 4 år og 10 mndr. Ingen problemer når vi flytta opp til svalbard, eneste som var dumt var tidspunktet vi flytta opp på, vi flytta opp i juni. Da var det nesten ingen fastboende på øya, så de hadde bare hverandre å leke med. Nå i sommer flytta vi "hjem" igjen, da var ungene nesten 9 år, nesten 7 år og nesten 5 år. Har gått kjempe fint, de glei rett inn i klassen og fant seg fort tilrette med fritidsaktiviteter osv. Enda de ikke kjente noen fra før hverken i klassen eller i gata, vi flytta tilbake til samme by som vi bodde i før, men til en annen bydel, så alt var nytt både for ungene og for oss. Minsta som går i barnehage stortrives, hun savner ikke gamle barnehagen i det hele tatt.

Så jeg tror nok ungene dine kommer til å takle flyttinga veldig bra, så lenge de er forberedt på det og dere finner ut hvilke fritidsaktiviteter de har der dere skal flytte, sånn at der er litt forberedt på sånne ting!

Lykke til med valget :-)

Skrevet

Å, takk for svar, så godt å høre at det kan gå helt fint! Jeg vil tro at hvis vi voksne er flinke og følger opp og støtter dem i å komme inn i nytt miljø, at det kan gå bra.

Det høres ut som en ganske lik situasjon, vi vil også flytte til et nytt sted hvor alt er nytt, hvis det blir til det da.

Flere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...