Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 Hva gjør dere om dagene? Jeg føler jeg ikke gjør nok med tassen og begynner å føle meg som en dårlig mamma:( Redd for han skal kjede seg osv..Er ingen i nærheten som er hjemme med barn, de har alle ungene i barnehagen. Nå er vi så "heldige" at vi slipper å ha han i barnehage..Jeg koser meg med han, men er altså redd for at jeg ikke gjør en god nok jobb og at han kjeder seg.. Derfor lurer jeg litt på hva dere andre gjør med barna for at det ikke skal bli det samme hver dag?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Har du prøvd åpen barnehage? Der får han sosial trening og får utfolde seg på en annen måte enn hjemme.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 1-åringer kjeder seg ikke,de er bare glade for å få være sammen med foreldrene :-) Men dette er jo gøy : *Tegne/male/fingermale - når han nærmer seg 2 år kan dere perle med de store perlene om finmotorikken er der :-) *Bake boller eller andre kaker *Utelek - måkke snø i bøtte og akebrett tur eller om han nærmer seg mer 2 år enn 1 år er tur med spark/trehjulssykkel/ski osv moro * bygge med duplo og togbane *lese bøker og danse til musikk :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Vi har tenkt på åpen barnehage, så skal dit en tur når de åpner igjen etter nyttår:) Vi prøver å finne på slike ting som står her, har ikke prøvd fingermaling, men det andre har vi gjort. Baking er han uinteressert i, liker å ake på akebrett og elsker å danse:) Men jeg får nesten dårlig sammvittighet hvis han sitter litt for seg selv..håper virkelig ikke han kjeder seg:(
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Han må jo få lov til å sitte litt for seg selv. Barna i bhg gjør det også noen ganger. Da får de holde på med det de ønsker selv og utforske litt. Bare sunt å ikke bli stimulert hele tiden ) Tror heller ikke det er så stor fare for at han skal kjede seg, han er jo sammen med mamma. En av de beste personene i hele verden! ) Så du behøver ikke å ha dårlig samvittighet
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Åpen barnehage Ellers: Leke på gulvet, bruke god tid på måltidene, være masse ute! Gå på besøk (gamle damer/tanter osv er henrykte!)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Hei ;o) Vi går på baby bading i nabokommunen hver torsdag. Kirken her i kommunen babysang med dans og musikk, jeg er ikke spesielt kristen av meg med det er veldig kjekkt å treffe alle de andre barna og voksne. Etter sangen spiser vi lunsj. Koster 25kr og er om onsdagen her. Åpenbarnehage er jo også noe, men der har ikke vi vært siden vi var en gjeng som gikk hjemme samtidig
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Vil bare si at de små behøver ikke aktiviseres hele tiden. De har godt av å "kjede"seg litt innimellom.Det er også viktig at de lærer å leke litt alene.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Hmmmm, jeg må være en dårlig mamma, for når jeg er sammen med ettåringen min, aktiviserer jeg han ikke. Han får holde på for seg selv. Vi koser, han sitter på fanget eller noe innimellom og jeg kan sette ham ved lekekassen og vise ham lekene. Så får han holde på med sitt. Om han kjeder seg, ja så kjeder han seg. Er ikke bekymret for det. Lurer forresten på hvordan en ettåring kjeder seg. Hvordan oppfører de seg da? Har faktisk ikke tenkt på at en ettåring kan kjede seg og at det er usunt/skadelig/farlig/whatever....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå