Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #1 Skrevet 3. januar 2011 når begynner man å kjøpe inn ting til baby?klær,utstyr++ når sier man det til omverdenen at man er gravid??
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Du kan nok si det når du selv føler for det. Noen velger å vente til 12 uke før de annonserer det. Noen forteller det tidligere, andre senere. Jeg vil nok komme til å si det til et par gode venninner, men drøye familie til rundt uke 12. Spurte min venninne om det samme, når begynner man å handle? Hun sa det at hun ventet iallefall til etter ordinær ultralyd før hun begynte med innkjøp, da det var greit å vite at alt var i orden, gjerne få vite kjønn osv. Vet ikke om jeg vil klare beherske meg SÅ lenge da, men Litt småkjøp før det må en iallefall få lov å unne seg
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg fortalte ikke til verden at jeg var gravid før i uke 14 ellernoe, kun mine to beste venninner, mamma, pappa og selvfølgelig barnefar visste det omtrent med en gang. Etter det fortalte jeg det til søstrene mine, sånn at de visste det før resten av verden. Men det kommer vel an på hva man er mest komfortabel med, jeg ville vente så lenge som mulig for at folk ikke skulle tenke at "hun kan ikke være med på noen ting eller gjøre noe som helst, for hun er gravid!!" og jammen hadde jeg rett, for etter at jeg var "offisielt" gravid ble jeg på en måte litt glemt. ikke spurt med på ting og sånn like ofte, fordi jeg "orket sikkert ikke uansett".. Så jeg lot det gå over sommeren slik at jeg kunne kose meg da! :-) fikk ikke mage så tidlig heller så jeg offentliggjorde det når magen kom, og jeg kunne vise det mer med mammaklær slik at det var tydelig, for da slapp folk å spekulere på om det var sant eller ikke Begynte vel litt smått å kjøpe etter ordinær ul i uke 18, eller kjøpte vel en sparkebukse og body og en pusedress når jeg var over "12ukerskneika".. for å feire litt, på en måte :-) men mamma sier at før babyen er født er det ikke så mye vits i å kjøpe ihvertfall for mye klær osv, siden man ikke vet str på barnet enda! litt kjipt, men jeg ser logikken. Men har selvfølgelig kjøpt det babyen trenger :-) og litt ekstra :-) seng kjøpte jeg i uke 25 ellernoe, og vogn i uke 30 kanskje..? Nå venter jeg ihvertfall bare på å sprekke! hehe. Men det kommer nok helt an på hva som passer deg, ingen som sier hva som er riktig og hva som er galt! Dessuten kan det være greit å fordele kjøpene litt, sånn at man ikke må kjøpe alt på en gang. Det kan bli dyrt :-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå