Gå til innhold

Dere som har jenter i 7-8 års alderen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente som snart blir 8 og bekymrer meg over at hun leker veldig lite. Lurer litt på om hun ikke har "riktige" leker til den alderen..

Så da lurer jeg veldig på hva slags leker dere har og hva leker jentene deres med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Felizia'n min er 12 nå, men i den alderen likte hun å leke med Barbie og hestefigurer. Hun tegnet og leste mye, og likte å høre på lydbøker.

Spør hva vennene til datteren din leker med, vel :o)

Skrevet

Pet shop,tv film,tegning,lese bøker, pærling med små perler,div formingsaktiviteter som maling,leire, bake med mamma, hjelpe mamma i daglige gjøremål,osv,........

Skrevet

Det er nettopp det at de alle leker veldig lite. De oppfører seg som om de skulle vært små tenåringer. Og det er da ALT for tidlig, synes jeg.

Men jeg tenkte kanskje at noen hadde noen spesifikke råd å komme med i forhold til hvilke leker som deres barn nå leker med. :)

Skrevet

Jeg har ikke jente på 8 år, men gutt, og opplever mye det samme. Han leker veldig lite med leker egentlig. Kan leke litt med det som er in for tiden, nå Beyblades, kan bygge litt lego når han gidder, men stort sett så rører han knapt leker. Er mye ute med venner, tegner, leser, spiller spill, dagdrømmer og maser mye om å få se tv, spille PS3 osv (får litt, men ikke mye) osv, men leker veldig lite.

Husker også selv fra omtrent den alderen at jeg lekte lite med leker. Var mer tegning, lese bøker, formingsaktiviteter, være med venninner osv.

Skrevet

Formingsaktiviteter er hun også glad i, ja. Men Petshop leker hun ikke med. :/

Skrevet

Oi, ja det er tidlig! >_<

Har hun noen fritidsaktiviteter?

Skrevet

Ja, hun både tar piano leksjoner og danseleksjoner. Så hun er ute blant folk også. ;)

Skrevet

Det kan også være at hun ville ha godt av andre venner - småjenter påvirker hverandre veldig :o)

Skrevet

Kan jo ikke akkurat bestemme hvilke venner hun skal ha. Hun leker med de som bor i området her. Men kanskje barn er slik i dag.

Skrevet

Littlest Pet Shop, Barbie, tegne og fargelegge (Top Model er pop for tiden), PC/ TV/ Playstation... Ellers så går det en del på rollespill, prat og diskusjoner om musikk og kjendiser, høre på musikk og en sjelden gang får de lov til å sminke seg (og vaske seg før de går ut... He he).

Skrevet

Nei, jeg tror ikke unger idag bare er sånn. Det er i alle fall ikke de ungene jeg kjenner :o)

Skrevet

Ok? Men da kunne du jo kanskje komme med hva de leker med? Det er jo det jeg spør etter her. ;)

Skrevet

Ok, høres ut som om det er litt som hos dere som her, da. Bortsett fra barbie og littlest pet shop, da. ;)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Min jente på 7 år leker hele tiden med dyr,dvs hun leker at hun rir på hest dagen lang.Ellers leker hun med dukker og mye rolleleik som doktor/dyrlege og skole.

Hun går på ridekurs,og fikk ds til jul som er populær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...