Navychick Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Jeg begynte når jeg hadde 40 dager igjen Fikk så masse sterke kynnere av det. Leste nylig om det i en annen tråd her inne, at slike kapsler kan være med på å styrke livmoren og gjøre at en blør mindre under selve fødselen. Og at livmoren trekker seg fortere sammen igjen etterpå. Og deet er jo veldig greit, hvis det hjelper. Jeg blødde så masse sist.
2tettebabyer Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 jeg blødde 300 ml og synes at livmoren trakk seg fint sammen etter fødsel :-) om det hjalp så mye på selve fødsel er vanskelig å si, for har ikke prøvd begge deler, men det skader hvertfall ikke :-)
Sannali Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Begynte i uke 35, og har nå spist opp nesten hele boksen:) Posjonerer ut de siste én og én nå... Brukte de forrige gang (3 år siden) også, da var det ikke en sjel på 3. trimester som ikke gjorde det, så det kan virke som om det var litt mer poppis da... Uansett, hadde rask, ukomplisert fødsel, lite blødning og ingen problemer i etterkant. Tilfeldig eller ikke, det kan i allefall ikke skade:)
Lessismore Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Jeg er 39+4 idag, og begynte på de første gang for ca 3 uker siden. Jeg fikk også, som ei over her skriver, voldsomme kynnere, så jeg sluttet. Har tatt de i noen dager nå, og igjen har jeg masse kynnere. I natt sov jeg nesten ingenting pga kynnere, så jeg har trappet ned litt idag. Likevel kommer de med 5 minutters mellomrom. Ganske slitsomt. Men det skal vel kanskje være sånn, siden livmoren "trener" til fødsel.
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 32 uker ved forrige svangerskap å ska begynne da denne gangen åsså
monixxa Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Høres ut som disse bringebærkapslene kan være greie. Hvor kjøper dere de, og må man snakke med legen om bruk av disse eller kan man bare "kjøre på"? Takker på forhånd for svar. :-D
*Lilly* Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 Husk at det må være bringebærblad kapsler eller te, det holder ikke at det er bare bringebær. Det er bladene som er viktig!
Mia29 Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Jeg brukte bringebærblad te sist svangerskap. Vet ikke om det hjalp særlig, gikk ni dager over termin, men tror ikke den skadet. Dessuten var teen ganske god synes jeg, så var en grei erstatning til det jeg uansett ville drukket. Tror jeg startet en 2-4 uker før termin sist, men ser det står på pakken man kan starte tidligere så starter nok litt før denne gangen. Men viktig å huske at dette er helsekost, og ikke noe som er vitenskaplig dokumentert verken hva angår effekt eller bivirkninger. Jeg har derfor ikke turt å starte for tidlig heller. Teen skal i tilleg til modningseffekt være bra for sammentrekning av livmoren etter fødselen, så jeg drakk den en stund etter fødselen også og livmoren min trakk seg veldig raskt og fint sammen. ...men om det var teen som gjorde det kan sikkert diskuteres ;o) Jeg var restriktiv med kjerringråd før termin sist gang, men etter det så prøvde jeg en hel haug. det kommer jeg sikkert til å gjøre denne gangen også. Så når termin nærmer seg blir det bringebærbladte, fødepizza og hyppig sex her i huset ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå