Gjest Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Bli med på ketolyse på slankedebatten davel?? :-) Jeg skal ned ca det samme som deg! Starter i morgo! Det er en egen tråd hvor vi utveksler dagsmenyer og motivasjon, veie dag hver fredag!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 Er det fredagsdamene du tenker på? Ketolyse er jeg litt usikker på.. Vil spise vanlig mat og ikke trenge å anstrenge meg altfor mye på kjøkkenet. Ja, litt lat i matveien, men jeg har troa på "vanlig" mat lagd fra bunnen av og trening.. Men usikkerheten kommer nok av at jeg vet lite om ketolyse.. Vet omtrent ingenting om det:S HI
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Ketolyse er en betgnelse for en tilstand kroppen kommer i når den begynner å forbrenne sitt eget fett for å opprettholde energinivået ditt. Da vil du få en karakteristisk lukt av ånden. Lukter som aceton. Og det er akkurat det som er avfallstoffet til kroppen din når du er i denne fasen. Man tvinger kroppen til å forbrenne ditt eget fett fortere samtidig som du skal spise deg mett til hvert måltid. Hva man spiser kan du lese mer om på ketolyse.no Dette er en kur så du skal ikke være i ketolyse lenge! Når man kommer i ketolyse så blir man der frem til du har gått ned ønskelig kg. Si fks 10 kg, da. Deretter kan du begynne å spise sunt og godt variert. Mange går i fella og stapper i seg som aldri før.. da fyker vekta rett opp igjen. Viktig å ta vitaminer og drikke masse vann ved siden av! Jeg har gått på ketolysekuren før og for meg funket det veldig bra! - 10 kg på 1 mnd. Da var jeg ikke i ketolyse hele perioden. mot slutten begynte jeg å slappe litt mer av i matveien fordi jeg begynte å trene, da trenger man mye mer mat! desverre så opplevde jeg å miste 11 uke for litt over 2 mnd siden og har siden da trøsta på meg 10 kg.. så, da starter jeg i morgen igjen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Det som funker er å forbrenne mer enn man spiser.Sunt kosthold og trening.Glem kurer.Forandre livsstil.Kun det.Vanskelig det.Men akkurat det er fasit.
Ranveig R Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Hardt arbeid. Men viss du har eit år på deg kan du gjere det veeeldig komfortabelt. Eggjekk ned 15 kg i løpet av 2010. "Oppskrifta" mi er som følger: * ostepop berre i helga * ikkje ete meir når eg er mett * meir grønsaker, mindre anna * trene litt når det passar seg sånn Enkelt og greit. Og så ikkje minst - slutte på hormonbasert prevensjon, la på meg 18 kg i 2009 pga minipiller... Har tenkt å fortsette på denne måten og håpar på å nå matchvekt (som er ca 17 kg unna) i løpet av året.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Jeg vil IKKE anbefale ketolyse, fett og proteiner og minimalt med karbohydrater..Iallefall ikke uten kontakt med lege først...FOr man kan bli fryktelig syk om man ikke er egnet for denne dietten....I verste fall, merket for livet.... Synes dessuten 15 kil på 6 mndr KAN være litt for mye. brukte selv 3 år på 20 kilo, men fokuserte da mer på å leve så sundt som mulig, finne en livsstil som jeg kan leve med resten av livet og kuttet ut usunn mat, la til sunn mat og økte trening til jeg kom dit jeg er i dag,- hvor jeg har vært i 4år.... Nå er 3 år på 20 kilo mye, men jeg har ikke slanket meg en dag...Har ikke "sprukket" en gang bare tilpasset meg, litt etter litt en sunnere livsstil enn hva jeg hadde. Om du tar deg tid, så begynn og tren litt, og øk når du føler det passer seg...Men ikke tren mer enn at du føler du kan oprettholde frekvensen resten av livet...Kutt ut snop og brus, men unn deg det nå og da...Slik at du kan leve resten av livet på den måten ) Og spise fisk 5 dager i uken, er kanskje ikke noe du føler du kan greie resten av livet? EI heller trenign hver dag? ALDRI mer sjokoldae, blir vel også trist i lengeden? Men 3 dager trenign i uka kan man få til,, Selv som skral 90 åring:o) Fisk 2 dager i uka er fullt mulig, og sjokolade på lørdag tar ingen skade av ) Lykke til:o)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Synes det er litt skummelt at noen anbefaler ketyolyse sånn helt uten videre. Dette skal man ikke gå på uten å gjøre det i samråd med lege! Dere burde tenke dere om før dere slenger ut med slankeråd som kan være farlige. For å svare deg HI, så er vel svaret det folk flest vet og egentlig ikke vil høre. Du må jobbe hardt for det. Du må endre livsstil (kanskje ikke så mye), forsake søtsaker i større grad, og ikke minst trene! Du kan sikkert gå ned i vekt uten å trene, men da vil du se slaskete ut, og jeg antar at du ikke bare vil se slank ut, men fint og stram slank? Jeg gikk ned 14 kg fra overgangen juni/juli i fjor til slutten av oktober. Det var kanskje litt fort å gå ned 14 kg på ca 4 mnd, men jeg mistet de første 5-7 kg veldig fort, så gikk resten mer jevnt og rolig. Og jeg har holdt vekten fint. Selv i desember med ekstra mye søtt (ok, gått opp 0,5 kg, men det skal av igjen nå ;-)). Min oppskrift for å klare dette er veldig enkel egentlig, men krever at du er motivert. Jeg meldte med inn i GR sin vektklubb (gratis) og tok meg bryet med å veie all mat jeg spiste i et par måneder. Det blir fort en vane. Man setter tallerkenen på vekten, skrur den på, og nullstiller den mellom hver ting man tar på fatet. Tar veldig liten tid. Så noterte jeg det inn i det ferdige "skjemaet" på siden min og fikk regnet ut kcal. Så skrev jeg inn all trim og trening og fikk regnet ut kcal på dette. Dette gav meg utrolig mange a-ha opplevelser på hvor mye en faktisk får i seg kontra hva man tror. Jeg trodde jeg hadde et ganske sundt kosthold uten for mye kcal, men jeg tok veldig feil. Jeg måtte ikke gjøre store endringer egentlig, men spise mindre av noen typer mat, og mer av andre typer. I tillegg er det en fordel å spise 5 små måltider og ikke noe mellom måltidene for å holde forbrenningen oppe. For noen hjelper det også å kutte ut/ned på karbohydrater, men det er noe du må finne ut av for deg selv. For meg betyr det ikke noe hva jeg spiser sånn sett, så lenge jeg bare ikke får i meg for mye kcal på en dag. Så må du trene/trimme minst 4-5 dager i uken. En lang tur på en times tid i veldig rakst tempo slik at du blir svett og andpusten kan hjelpe godt på. Lag deg et styrketreningsprogram du kan gjøre på en matte på gulvet foran tv, da er det lettere å gjennomføre, forsøk å få opp pulsen med noe 1-2 dager i uken. Sykle, jogge, svømme, ski, skøyter...hva som helst. Gå når du kan gå, ta trappene fremfor hes når du kan det osv. Det som er tungt er å komme i gang. Klarer du å være aktiv slik jeg beskriver i ca 2 uker, biter tennene sammen og holder ut, så er du over kneiken. Da er du blitt så vandt til det at du ønsker å trene og føler det som ubehagelig om du hopper over en økt. Vent å se :-) Lykke til da, dette klarer du fint :-)
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #9 Skrevet 3. januar 2011 Her har du jo fått fine forslag, HI Du finner sikkert en måte å gå ned i vekt.. 15 kg til sommeren er overkommelig og helt sikker på at du klarer det!! p.s du må ikke spise horvelige mengdet med fett. det gjør ikke jeg på lavkarbo for det klarer jeg ikke! spiser egentlig alt.. bare ikke stivelser og karbohydrater
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Takker for alle tips jeg har fått! Skal høre med legen hvordan det er med ketolysekur og om det er aktuelt for meg. Men må ærlig innrømme at det virker for godt til å være sant, tenker at man kun kan gå ned (og holde seg nede) med sunn mat og trening. Massevis av trening. Så er vel bare å begynne;) HI
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Spise magert, trene mye. Gå for et kosthold du kan leve med også etter at du har gått ned (med det unntaket at du balanserer kostholdet ifht vekt). Livsstilsendring er eneste måten å få til en varig vektnedgang på. Gikk selv ned 15 kg på 4 mnd på denne tiden i fjor på den måten. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Dropp ketolyse med mindre du kunne tenke deg å leve resten av livet på mat som drypper av fett og samtidig avstå fra poteter, brød og pasta. Hvis du ikke kunne tenke deg dette kan du fint gå ned på ketolyse men du kommer garantert til å smelle opp igjen det du har gått ned + litt til så fort kuren er avsluttet. Oppskriften for varig vektreduksjon er sunn mat, variasjon og trim. Meld deg på et Grete Roede kurs hvis du trenger motivasjon og ikke vil gjøre det alene. Grete Roede er ingen slankekur, men en omlegging av kostholdet. Konsekvensen av å legge om er at du også vil gå ned i vekt dersom du er overvektig! Lykke til! Hilsen ei med samme mål
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå