Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Vurderer å ta sykepleien til høsten. Er du fornøyd med å ha tatt denne utdannelsen, eller angrer du? Finnes det noe interessant jeg kan bygge på med etterpå inne rusomsorg eller psykologi? Jeg vil først og fremst jobbe i rusomsorgen, men drømmen er egentlig helsesøster, men har forstått at dette er en veldig populær jobb med få ledige stillinger. Tenkte også på vernepleien, men da må jeg utenbys, og det kan jeg ikke med skolebarn her hjemme.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Hei, jeg er sykepleier og jobber i rusomsorgen Er det jeg også vil jobbe med. Har jobbet i psykiatrien siden jeg var ferdig utdannet våren 2008. Nå holder jeg på med videreutdanning, psykisk helsearbeider. Ellers kan man også ta mindre kurs, videreutdanninger som retter seg spesielt på rus. Men siden rus svært sjelden bare omfatter rusproblematikken, valgte jeg denne retningen på videreutdanningen min Trives veldig godt, eneste minuset akkurat nå er turnus og 2 små barn.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #3 Skrevet 3. januar 2011 tusen takk for svar Nå ble jeg enda sikrere Eneste minuset som du sier er jo evt turnuser. Men det er over 3 år til jeg er ferdig, så den tid den sorg Hva var snittet på da du søkt deg inn på sykepleien? Lett å komme inn?
Lille-Pernille Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Jeg er veldig godt fornøyd med min utdannelse. Nå har ikke jeg interesse for rus/psykiatri, men det er nettopp det som er så fint med utdannelsen vår. Det er mange fagområder og flere videreutdanningen. Jeg har selv videreutdanning i operasjon, men jobber nå administrativt.