Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Synes det er så mange godt voksne som skiller seg, sånne som en aldri hadde trodd det om.. folk som har virket lykkelige i 20-30 år:/ Litt deprimerende.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 for å være helt ærlig så tror jeg ikke det...besteforeldrene mine holdt ut sammen helt til slutt, men resten av familien, og verden for den del, har gjort at jeg i allefall har mistet troen på d...dessverre
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Man vet jo aldri hva som kommer til å skje i livet... Mine besteforeldre holdt sammen til døden skilte dem ad, og jeg vet at min bestefar savner farmor hver eneste dag. Nå har jeg allerede et havarert forhold bak meg, og er i et helt ferskt forhold, men jeg håper det holder og holder og holder;)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Ja, det tror jeg absolutt. Men ingenting kommer gratis, man må jobbe for det..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Jeg tror ikke på at forhold/kjærlighet varer livet ut. Ikke i vår generasjon iallefall. Mine besteforeldre (begge sett) har vært sammen fra så og si barnsben av, og terskelen er nok høy for deres generasjon og forlate sin ektefelle, men tenker nok at det er de færreste par idag som holder ut så lenge. Men selv er jeg evig singel, så hva vet jeg?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 De som ikke styrer mye med telefon, internett og slikt tror jeg kan holde lenge. Mine besteforeldre f.eks. Få i den alderen som skiller seg, men det blir det vel en endring på om 30 år. Selv har jeg mistet troen på mannfolk generelt, og tviler på at jeg noen gang kommer til å gifte meg. Er litt deprimert over at jeg ikke tror jeg finner den perfekte mannen og kommer til å være alene med mine barn resten av mitt liv..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Joda, jeg tror du finner ham! Og ja, jeg tror forhold kan vare liet ut. Men ikke alle, det må jo være et godt grunnlag der, og vennskap osv, MEN -ikke uten jobbing!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Mine og mannens besteforeldre var sammen livet ut. Mine foreldre har vært gift i 43 år, svigers i 35. Jeg og mannen min har vært sammen i 11 år, gift i 7 av de. Vi har det veldig bra sammen, og enda bedre etter vi fikk barn. Vi gleder oss til fremtiden og til å bli gamle sammen. Vi har våre krangler, men er gode på å si unnskyld også. Tror ikke vi gidder styret med skilsmisse rett og slett. Vi trives i hverandres selskap og koser oss masse sammen. Det er mottoet vårt også - å kose seg Han er min beste venn, kan ikke se for meg livet uten han og vår sønn
Tante Blås Squaw Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Jeg tror husets herre og jeg kan holde sammen resten av livet om vi jobber med forholdet )
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 10 år nå, ser ingen ende på oss. Foreldrene mine er enda gifte og hans foreldre holdt sammen til faren døde, hun fant seg ikke en ny, og nå er hun også gått bort. Så ja, tror det er fullt mulig :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 ja..det tror jeg..svigers er fortsatt lykkelige gifte. Svigerfar er 75 år og svigermor 70..tviler på at de skiller seg for å si det slik:) Håper at jeg og min samboer kommer til å vare livet ut, men man vet jo selvfølgelig aldri
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #14 Skrevet 3. januar 2011 Ja, det er klart et forhold kan vare livet ur. Finnes da mange eksempler på det Men ingenting kommer gratis, forhold er til tider mye jobbing, og enkelte grunnleggende ting som kommunikasjon, vennskap, ærlighet etc. er nødvendig for å få det til å fungere. Tror generasjonene som kommer nå, som har opplevd å vokse opp i skilsmisse-familier med alt det fører med seg, vil jobbe hardere for å få forholdene sine til å vare. (Meg inkludert, er selv skilsmissebarn).
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #15 Skrevet 3. januar 2011 Ja det tror jeg. Men ingenting kommer gratis. Forhold må jobbes med og pleies, og begge må ønske det.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #16 Skrevet 3. januar 2011 JA! Både mine foreldre og svigers har vært gift i nærmere 50 år og hverken jeg eller mannen min tror at gresset er grønnere på den andre siden. Med unntak av ett vennepar, har alle sammen holdt sammen og ingen mine-dine-våre barn der i gården. Vi er nå i 40-årene og ser ingen grunn til at vi skulle være så umodne at vi faktisk tror gresset er grønnere på den andre siden (OG for de aller fleste, så er det greit å beholde den partneren man har med mindre det er misbruk/vold/alvorlige psykiske problemer innne i bildet.)
nubse Skrevet 3. januar 2011 #17 Skrevet 3. januar 2011 Veldig enig med deg. Så lenge det ikke er problemer som du nevner i bildet og man har barn, ja da bør man klare å holde sammen. Altfor mange er egoistiske og skiller seg fordi de "ikke har følelser lenger" eller finner en annen. Og gjemmer seg bak verdens dårligste og mest oppbrukte unnskyldning: " det er ikke bra for barn å leve med foreldre som ikke elsker hverandre". Ha ha, spør barna: Vil dere at mamma og pappa skal flytte fra hverandre? Eller vil dere at vi skal prøve å være gode venner og ha det fint sammen som en familie og se hva de sier. Slutt å syt, slutt å splitt familier og slutt å nedvurder kjærligheten! Man kan ikke forvente at alt skal være rosenrødt hver dag, ingenting er og ingenting kommer til å bli det! Man må bruke tid på å jobbe seg gjennom saker, om man bruker et år, to, tre-ja så har man fortsatt maaaange år igjen etter det som blir gode. Voksne (såkalte forbilder) bør ta seg sammen, jobbe med seg selv og klare å skape en god hverdag for barna sine. Jeg elsker hvertfall mine høyt nok til å klare å styre skuta i hvan under både små og store utfordringer, og mange med meg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #18 Skrevet 3. januar 2011 Ja, kjæresten min og jeg skal være sammen livet ut Det har vi allerede bestemt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #19 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har giftet meg med min aller beste venn. Vi ler sammen hver dag. Vi gir hverandre rom til å reagere. Vi står sammen om alt. Vi elsker hverandre betingelsesløst. Jeg, personlig, tror at mange forhold havarerer p.g.a. at samfunnet i dag er blitt mer opptatt av å forste ego'et. Folk glemmer å ta vare på hverandre og pleie forholdet sitt, for de er så opptatt av å ta vare på segselv. Jeg og min mann ofrer hva enn det er for hverandre. Da vi giftet oss var vi ikke lengre "du og jeg", men "oss". Alltid oss. ..og vi er fortsatt hodestups forelsket!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #20 Skrevet 3. januar 2011 Ja, jeg tror et forhold kan vare livet ut. Men ikke at partene nødvendigvis er så veldig lykkelig med hverandre hele tiden....
ellen-propellen Skrevet 3. januar 2011 #21 Skrevet 3. januar 2011 Selvfølgelig kan ett forhold vare livet ut. Me nman må jobbe med det.Begge to må innse at de er endel av noe større,ett felleskap,og ikke tenke så mye "hva med meg og mine følelser da". Man må både gi og ta! Og ikke minst så må man kunne snakke sammen. Ikke snakke til hverandre,men snakke sammen.Det er viktig:)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #22 Skrevet 4. januar 2011 Hvis partene stoler på seg selv, så er det mulig. Det som er irriterende for min del... er at jeg føler at jeg kan stole på meg selv til å kunne si at JA, jeg skal leve livet ut med deg.(Når jeg finner den rette) Men jeg tror det blir ekstremt vanskelig å finne den rette mannen som jeg kan stole like mye på, og som stoler på seg selv. Spurte en kamerat, verdens snilleste.... og han var nok redd for at han ikke kunne stole såpass på seg selv. Og hva er oddsen da? Man skal vel holde sammen i gode og onde dager? Da kan ikke alt være rosenrødt hele tiden. Så kommer det jo an på mengden godt og vondt da.... men jeg tenker selvfølgelig på at man har vært sammen en lang stund før man i det hele tatt sier JA. Jeg har ikke mista trua, men jeg tror bare det blir veldig veldig vanskelig å finne mannen som stoler godt nok på seg selv. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #23 Skrevet 4. januar 2011 Det er det som er saken: Folk virker lykkelige, men det betyr ikke at dem er det. Enhver må jobbe med sitt forhold og ikke tro at noe kommer av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #24 Skrevet 4. januar 2011 Siden ganske mange tusen ektepar faktisk har opplevd at forholdet har vart livet ut, så må jo svaret være ja. Det er et objektivt faktum.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2011 #25 Skrevet 4. januar 2011 ja jeg ror at et forhold kan vare livet ut men jeg vet også at man er nødt til å kontinuerlig jobbe for det. det krever å få et forhold til å vare. jobben må jo gjøres av bekke parter i forholdet også. men ikke alle orker/klarer dette. og det er vel greit det også. ser ikke på det som noe deprimerende. that's life.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå