Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Vi har 19mnd mellom våre to, og det er helt supert:) (gutt, så jente) Nå er de 3,5 og 2år og har enormt mye glede av hverandre. Jeg anbefaler det absolutt Det gikk kjempefint da jenta ble født, han var så liten at det ble ikke noe søskensjalusi heller. Husker ikke at han har vært alene. De krangler selvfølgelig litt innimellom, men det gjør alle søsken. Jeg er iallefall utrolig glad for at vi fikk dem så tett! thumbs up;)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har 18 mnd mellom gutta mine. Hadde de klart å være venner hadde det vært perfekt! Min eldste var en engel fra fødsel til bror ble født, da kom sjalusien... Bror ble født med hjertefeil og epilepsi, og fikk dermed litt ekstra "oppmerksomhet"... Vi har alltid prøvd å bruke ekstra tid på eldstemann, men det virket ikke som han liker dette. Han ville bare ha oss alene. Nå er gutta 8 og 10, og krangler fortsatt! Bror er blitt frisk fra både hjertefeil og epilepsi, så nå får ingen "ekstra" tid... Men vi ser ting forandrer seg. Nå er de gode busser mesteparten av tiden, men kan fortsatt sloss så busta fyker! :/ Jeg vet derimot flere andre med samme mellomrom mellom barna, og rundt halvparten virke å få barn som forblir venner, mens den andre halvparten får kranglefanter. hehe Du har altså en ca 50 & sjanse for å få et rolig hjem...
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Det er 20 mnd mellom alle mine tre faktisk. Mellomste var ikke planlagt da, men han ble til:) Fikk to gutter først og de er veldig nær hverandre. Har alltid lekt med de samme lekene og likt samme barnetv. Men så kom jenta til slutt, og i begynnelsen var hun og mellomste ganske nær, men nå som de er 5 og 7 så leker de ikke sammen lenger. Det sluttet de med for en stund siden. Eldste er 8 og leker heller ikke så mye med småsøsknene, han er mer "stoor" gutt i huset;) Ganske greit egentlig synes jeg, men jenta føler seg nok litt ensom med to storebrødre som helst ikke vil leke med prinsesseting..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Glemte å nevne at det har vært (og er) en god del sjalusi mellom guttene. Om de ikke får det samme så kommer sjalusien frem..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Jeg er allerede gravid, ser ut som det blir ca 20-21 mnd mellom dem. Vet ikke kjønnet på den som kommer men har gutt fra før. Ser liksom for meg at det kommer en gutt til og at de får et nært søskenforhold, men jeg vet at det ikke er noen garanti..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Foreløpig veldig fint! Er vel 21 mellom mine, storeror er nå 2,5 og lillesøster er 7 mnd. Han er ikke sjalu, men vi har vært veldig bevisste på å gi ham opmerksomhet da, og han husker neppe han har vært alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå