Gå til innhold

Noen som har kobberspiral? Fordeler/ulemper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer dette, da jeg har født to barn, og ikke tror vi skal ha flere.

Og jeg orker ikke noe med hormoner.

Hvordan funker denne? Har hørt at egget kan bli befruktet, men at det da ikke fester seg.. Litt ekkelt isåfall.

Og at man kan blø uregelmessig? Også kjipt, ihvetfall når mensen min er så stødig fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle jeg vet om som har brukt kobberspiral har hatt flere SA med den, og kraftige og uregelmessige blødninger. Alle sluttet med den etter en stund pga plagene.

Skrevet

Fordel. Ingen hormoner. Regelmessig blødning. Merker ingenting til den

Ulemper: Jeg blør noe helt enormt. Stort blodtap, silblør. Blør igjennom hver mnd, må ha rikelig tilgang til bind og tamponger. Ingen lyse bukser og rask tilgang til do.

Skrevet

Oj, såpass... Altså at egget har festet seg, g begynt å vokse? Siden du kaller det SA mener jeg, da er det ikke kun et befruktet egg...?

Skrevet

Så du blør regelmessig ihvertfall, men veldig mye.. Hvor lenge ca da? Høres jo litt tøft ut.

Skrevet

Mer enn kun et befruktet egg ja. En venninne av meg var på skogtur og fikk plutselig kraftige magesmerter og kjente at noe rant. Så hun tok ned buksene og satte seg på huk og "fødte" et bittelite foster uten at hun visste at hun var gravid. Hun trodde jo ikke hun kunne bli det siden hun brukte spiral. Ikke akkurat en historie som gjør at en blir fristet til å bruke kobberspiral.

Skrevet

Huff, det var da grusomt! Stakkars!

Men hva gikk egentlig disse over til da?

Har også vurdert Ladycomp og lignende.

Skrevet

Har aldri blødd regelmessig før. Blør i ei uke, noen dager helt intenst.

1-2 timer på grønn ob. Kjenner at ob plutselig blir full, tenker tisser jeg på meg nå, NEIDA det er det evindelige blodet. Springer på doen og da er det kanskje allerde gått igjennom truse og dongri og hele pakken. Våger ikke lyse klær når mensen og helst tunika. Må som oftes skfte om natta, men ikke hele uka, en dag eller to.

Skrevet

Har også vurdert kobberspiral. Er alene og har ikke noe aktivt sexliv for å si det sånn, men det virker jo ikke noe koselig å ha SA.. Eller et befruktet egg som ikke fester seg.

Men hva er ladycomp og lignende? Trenger alternativ til prevensjon uten hormoner (utenom kondom).

Skrevet

Jeg hadde mensen når jeg satt den inn, og sluttet å blø. Hørt om mange som blør massemasse og får sterke magesmerter etter den er satt inn.

Nå har jeg regelmessig mens og alt er en fryd.

Bortsett fra at jeg blør en del når jeg har mensen, og har litt sterkere menssmerter!

Er fornøyd jeg!

Skrevet

Søk det opp, har ikke brukt det selv, men det er et lite apparat som har en slags pinne. Den fungerer som en alarm som ringer hver morgen, og så ar du tempen i munnen med denne testpinnen som henger fast. Så kartlegger den syklusen din, og så får du fler og fler trygge dager ettersom den snevrer inn tiden rundt eggløsning..

Skrevet

Jeg blødde veldig mye. Hadde hatt små blødninger fra før. De varte mange dager lengre, opptil 10.

Tok den ut etter 2-3 mnd.

Skrevet

Du kunne altså ha mensen i 10 dager.?!

Og hun over blør så det renner?

Høres ikke så fristende ut, altså.. ;)

Skrevet

Er nok veldig forskjellig dette tror jeg. Jeg satte min inn i januar 2010, og har ikke hatt noen problemer med den. Har mensen regelmessig, bare litt mer noen av dagene. Ca 6 dager med mens, og de første er det nesten ingenting. Eneste minus jeg kommer på er at det i noen spesielle sexstillingen kjennes litt vondt ut når vi holder på. Har vell hatt mellomblødning en gang tror jeg. Har ingen menssmerter, hadde jeg ikke før heller da men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...