Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Vi har intensivert dotreningen til poden på 3 og og 3 mnd den siste måneden, og i løpet av jula har han bare brukt bleie når han er ute eller på besøk (m/finklær etc). De siste 2-3 dagene har han vært helt tørr, også om natta, og har begynt å si fra selv når han må på do. Men vi har jo hatt stor fokus på "prosjektet" her hjemme i jula... I morgen er det barnehage. Han vil veldig gjerne ha på bare truse og vise de andre hvor flink han er til å gå på do i morgen. Jeg er i tvil om han er klar for det, tror det blir vanskelig å huske på når de leker. Tror nok han kan komme til å svare nei på spm om han vil på do, bare fordi han er opptatt. Men samtidig vil jeg ikke dempe entusiasmen hans... Hvor lenge øvet dere før de fikk gå uten bleie i barnehagen? Sender dere bare emd masse skiftetøy og lar det stå til?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Her var det barnehagen som så interessen og ba om å få starte Der tar de med seg de barna som er nye uten bleie fast på toalettet. De spør ikke disse barna, bare sier at nå er det dotur også tar de med seg gjengen, de synes bare det er artig Sørg for å ha litt ekstra skift. Om ikke de har noe ordning på dette i barnehagen så be dem om å ta han på do f.eks etter hvert måltid
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Hadde med mye skift og håpet det beste. Barnehagene takler dette så lenge det bare er tisseuhell. Kommer bæsj også tar de på bleie.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Her oppfordrer barnehagen til bleieslutt, og ønsker bare at vi foreldre sender med masse skiftetøy og prater med de i bhg om dette.. Går som regel veldig bra! Bare noen få uhell innimellom i starten
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Misunner dere som har barnehager som er "aktive" mht bleieslutt. Hos oss må man virkelig "sparke" dem i gang... Nærmest som jeg føler jeg maser når jeg ber dem ta ham på do. De tar overhodet ikke initiativ. HI
2 små og en undulat Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 At han er så entusiastisk til bleieslutt er veldig bra! Jeg ville sendt han i barnehagen med truse i morgen, og 2-3 skift om det går galt. Det kan hende at han har uhell, men jeg regner med barnehagepersonellet er flinke og ikke legger noe vekt på det negative (uhellet), men roser han fordi han har sluttet med bleie. Sønnen min på snart 3 år sluttet med bleie for 3 måneder siden og han hadde noen uhell i barnehagen til å begynne med, men det gikk ikke lang tid før han klarte å si ifra der og. Han var tørr i bleia om morgenen også, så vi kuttet ut nattbleia også. Det var uhell ca annenhver dag den første uka, og så ble det sjeldnere og sjeldnere uhell. Nå husker jeg ikke sist gang han tisset seg ut, hverken i senga eller ellers:D
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Skjønte ikke helt det der med at det kommer bæsj så tar de på bleie. Hva er vitsen med å ta på bleie dersom de HAR bæsje? De færreste barn bæsjer vel flere ganger på rad? Virker nesten som de tar på bleie som en slags "straff" eller som å si at "vi stoler ikke på deg". Eller misforsto jeg nå? HI
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Her sluttet vi iløpet av en helg og gav bare beskjed til barnehagen at han har sluttet med bleier og at han sier ifra om han vil på do. Likevel begynte de å ta på han bleie når de skulle ut å leke etc, for det var jo lettere for dem. Da begynte han jo såklart å sjite i bleia istedet med en gang han kom ut, og det syns jeg var noe tull. Jeg ba de prøve å la han gå uten bleie ute også, og han har hatt ett uhell i barnehagen på 9-10 måneder, og dette uhellet skjedde rett etter at han flyttet til storavdelingen og han ikke helt visste hvem han skulle spørre om hjelp. Han var nok egentlig overmoden til å slutte med bleier tror jeg siden han var så bestemt på å gå på do (han var litt mere skeptisk med dobesøk ang nr. 2 da...ville helst bæsje hjemme). Han var 2 år og 9 måneder når han sluttet
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Takk for svar. Da tar vi sjansen i morgen!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Det er jo bare å kjøre på, dvs legg bort bleien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå