Gå til innhold

Helsearbeiderfag. VGS eller nett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På nki.no blir det jo 16.540,00 kr for modul 1 og 16.940,00 kr for modul 2. Altså 33480. Pluss at det jeg vil studere etterpå også blir på nett med mindre jeg finner en skole i nærheten jeg får studert det.

Men på VGS så jobber jeg jo praksisen gratis, mens på nett så kan jeg vel ta betalt under praksisen? Er samboer og vi har ett barn, langt i fra rik...

Hva anbefaler dere? Noen som har tatt dette på nett? Vil jo ta lang tid og betale ferdig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan anbefale noe, eller har tatt dette over nett selv og som kan forklare litt? :)

Skrevet

Hei!

Tok helsearbeiderfag som endel av farmasiteknikerutdanningen min hos OPK-instituttet!

Anbefales på det sterkeste! Man får også lån i lånekassen :)

Skrevet

Takk for svar og link :)

Men:

I tillegg til dette er det lurt å ha praksis innenfor pleie. For å kunne avlegge den praktiske delen av fagprøven, er det krav om 5 års allsidig praksis. Ta kontakt med OPK for nærmere informasjon om praksiskravet.

Betyr dette at jeg MÅ jobbe i 5 år før jeg blir godkjent? Trodde det var vanlig med praksis noen dager i uken under skoleåret, for så å være lærling i to år og deretter få fagbrev?

Husker du hvor mye du betalte for bøkene da? Og eksamene? :)

HI.

Skrevet

Du tar gk og vk1, så er det 2 år lærling :)

Hver bok koster ca. 400 kr, man trenger 3 stk per år :)

Lykke til!

Skrevet

Skal man bli barne og ungdomsarbeider eller helsefagarbeider er man lærling. Farmasitekniker og Helsesekretær får man autorisasjon etter 3 år skole. (Må ha studiekompetanse da)

Skrevet

NKI er godkjent av lånekassen. Kan jeg ringe lånekassen og spørre om jeg er (nesten) garantert stipend og/eller lån derifra? Eller risikerer jeg bare å bli ledd av da?

HI

Skrevet

Jeg tok den utdannelsen på Oslo Sanitetsforenings Utdanningssenter. Betalte vel 8000 eller noe til sammen.

Men jeg synes utdanningen var bortkastet. 2 år på skole og 2 år som lærling.Gikk ut med 6 i alle fag så det ble litt for enkelt(er jo pensum for 16-åringer) Dessuten er det dårlig med bra lærlingplasser. Jeg begynte på sykepleier i høst og stortrives.

Skrevet

Jeg har gått ferdig helse-og sosialfag, så mangler bare helsefagarbeider og 2 år som lærling. Det jeg vil studere etterpå krever at jeg er ferdig utdannet som helsefagarbeider (eller sykepleier, men føler helsefagarbeider blir mye enklere for meg og fullføre.) og at jeg har jobbet i et år som helsefagarbeider før jeg studerer videre. :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...