Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei, Jeg venter barn med samboeren min som har barn fra før av og vi ønsker å sikre meg om han skulle dø da vi ikke er gift og han som sagt har særkullsbarn. Noen som er i samme situasjon og som har tips til hvordan man kan sikre seg best mulig, og som kanskje allerede har trålet markedet og funnet en bra forsikring de kan anbefale?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Barna hans vil være hans livsarvinger, men det finnes forsikringer som gjør det mulig for deg å sitte med uskiftet bo om han skulle falle fra.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 ps. men jeg vil tro at dere må gifte dere for at du skal få retten til dette 22:07
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Det enkleste å gjøre : han tegner en livsforsikring på seg hvor du står som begunstiget. Den går da KUN til deg, og ikke til barn uansett. Jeg jobber med forsikring.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Ja, men en livsforsikring kan jo tilgodese bare meg vel? I hvert fall slik jeg har forstått det. Jeg får vel ta en telefon til forsikringsselskapet i morgen og høre.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Da vi flyttet sammen ordnet vi med livsforsikringer der vi begunstiget hverandre. Han har to barn fra tidligere og vi har nå to sammen. Nå er vi imidlertid gift.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 TAKK. Det var det jeg trodde. Vet du sånn ca. hva dette koster i året for en ikke-røyker som er 37 år, og hvor forsikringsutbetalingen er 1.5 mill?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #10 Skrevet 2. januar 2011 Slike forsikringer finnes, og den som står oppført i forsikringen skal ha betalingen. Slik kan du få nok penger til å kjøpe ut hans arvinger, og slippe å gå fra hus og hjem. De andre svarene her er bare rot. Vi har valgt å ikke forsikre oss, det er jeg som eier mesteparten, og vi er heller ikke gift, uten at det skal ha så mye å si. Han eier en liten brøkdel av huset, som skal deles på alle hans barn, inkludert våre, det er ikke snakk om så mye penger. Vi har dessuten hatt advokat på det, og vet at det holder seg om noe skulle skje. Det er jo svindyrt å ha disse forsikringene, så det gjelder å få ordnet seg slik at man slipper.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #11 Skrevet 2. januar 2011 de summene har jeg ikke i hodet, men hvis han er helt frisk (ingen diagnoser, ingen faste "skumle" medisiner, ikke røyk osv) så er det ikke så ille pris på 1.5 mill. kanskje rundt 300-400,- i mnd? Jeg sitter ikke i banken og selger, men vurderer risikoen på hver enkelt kunde når egenerklæring om helse er mottatt hos oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå