Gå til innhold

Bf nekter å betale bidrag!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg SÅ lei og forbanna!!

Skjønner ikke at det er mulig for fedre å klare å snike seg unna å betale bidrag, men det klarer faren til datteren min.

Har henne noen få timer i uka og skal betale nesten 5000 i mnd.

Han er selvstendig næringsdrivende og unnlater å betale når NAV innkrevning sender x-anntall regninger og purringer til han- bare overser disse.. Vet at det bare hoper seg opp, men det betyr faktisk ikke så mye for meg, fordi det er NÅ jeg har bruk for 5000 i mnd..

Hvis han har dette firmaet til han stryker med, så kan jeg vel se laaangt etter noe bidrag overhode også..

Er det noe jeg kan gjøre med dette?? Noen som vet om noen lure triks?

Noen jeg kan kontakte- politiet??

Synes dette er sååå urettferdig og finner meg rett og slett ikke i dette!!

Hun er 4 år og trenger alt mulig utstyr, klær og mat og merker dette veldig godt på budsjettet..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og fiks møte med NAV, så snakker du med de og hører på hva de råder deg til.

Skrevet

Du kan fortelle ham at når bidragsgjelden kommer opp i 100 000 så kan du slå ham personlig konkurs.

Skrevet

Du har vel søkt om bidragsforskudd??

Isåfall bør du det,da betaler nav litt av den summen,og det er en liten trøst.

Han opparbeider seg bidragsgjeld,og en gang før eller siden vil det få konsekvenser for han.

Snakk med nav.

Skrevet

Si til ham at når gjelden når ca 100 000(noe som ikke tar så lang tid med 5000 i månedsbidrag), så kan du faktisk slå ham konkurs for å få det han skylder. Og bidragsfogden(og du) har 1. prioritet i å få det han skylder, foran alt av banker og evt skyldig skatt/MVA ;)

DET tenker jeg vil få fart på betalingene, for da går de etter det han har av både penger og verdier(f eks hus, bil osv osv).

Skrevet

Tusen takk for et bra argument å slå i bordet med.

Og skjer det ikke noe fra hans side, som jeg nok tror , så får vi heller slå han personlig konkurs da... Dette er jo hans valg!!

Kan ikke bare være med på morroa, for så å drite i annsvaret når det lille barnet er kommet til verden.

Tusen takk. Jeg tar kontakt med NAV i morgen!!

Skrevet

Om han får igjen på skatten og er skyldig bidrag til deg og staten så er det du og staten som får pengene, ikke han!

Ikke sikkert han er klar over den regelen heler.

Ei venninne av meg fikk plutselig nesten 40.000kr utbetalt og forsto ingenting, når hun kontaktet skatteetaten for å rette opp i det hun trodde var en feilutbetaling så fikk hun vite at det ikke var en feil. Han hadde etter å ha unnlatt å betale bidrag i et par år, jobbet svart blandt annet, fått seg en godt betalt jobb og hadde betalt for mye skatt. Så da fikk hun det hun ikke hadde fått årene før og han satt der å var rasende for at han ikke fikk skattepengene sine!

Skrevet

Hva hvis bf er ANSATT? -og ikke betaler de giroene han får fra NAV innkreving, hva kan man gjøre da?

Skrevet

Da kan det tilslutt trekkes direkte fra lønna hans! Tar litt tid, husker ikke hvor lenge, men er han er ansatt tar NAV kontakt med arbeidsgiver og får det trekt direkte fra lønna FØR han får den utbetalt. Det er derfor det er litt vanskeligere med selvstendignæringsdrivere, siden de er sin egen sjef.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...