Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei, Jeg venter barn med samboeren min som har barn fra før av og vi ønsker å sikre meg om han skulle dø da vi ikke er gift og han som sagt har særkullsbarn. Noen som har tips om hvordan de har sikret seg best mulig og som kanskje allerede har trålet markedet og funnet en bra forsikring de kan anbefale?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2011 #2 Skrevet 3. januar 2011 Nå er vi gift og har begge særkullsbarn, men vi er forsikret slik at beløpet dekker den delen av lånet vi er eier av og litt til. Det resterende skal utbetales til den andre ektefellen for å kunne kjøpe ut særkullsbarnet.. En andel av utbetalingen vil gå direkte til alle barna eller overformynderiet, men resterende utbetales ektefelle. Ektefeller og samboere skal være likestilte fom 01.07.09, men tror det blir oversett, så lurt med en samboerkontrakt som beskriver hvordan utbetaling av forsikring skal utføres. Evt spørr forsikringsselskapet..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #3 Skrevet 1. februar 2011 hei. vi tok kontakt med advokat er i samme situasjon som deg..der satte vi opp en samboer kontrakt og ett testament.der de sto at vi var samboere,hvor lenge,hva vi eide hver for oss og sammen.dette var en gjensidig testament der vi skulle arve hverandre.tegnet i tilegg forsikring/dødsforsikring.denne forsikringen er tegnet gjennom terra..betaler rundt 350kr i mnd.stiger etterhvert som alderen øker.dekker de samme som hun over skriver.lykke til..
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #4 Skrevet 1. februar 2011 Hei, Valgte til slutt Livsforsikring hos IF. 216 pr. måned og da står jeg som begunstiget for summen på 1.5 mill om han skulle gå bort. Håper selvfølgelig ikke det skjer, men da slipper jeg i hvert fall å bekymre meg noe særlig for økonomien om det utenkelige skulle skje. Og med felles barn har vi rett til å arve hverandre, men ikke sitte i uskiftet bo slik jeg har skjønt det ettersom det er særkullsbarn i bildet. Eller...? http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/tema/arv/rett-til-arv-og-uskifte-for-samboere-med.html?id=560789 HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2011 #5 Skrevet 1. februar 2011 Fant en nyttig og informativ link til som kan være greit for oss steforeldre å lese. http://www.testament.no/visartikkel.asp?art=97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå