morromor Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hei, jeg har ei nydelig og rolig datter på 14 måneder, hun har altid sovet i min seng. Og er selvfølgelig veldig fornøyd med det. Nå er jeg gravid på ny og lurer på om jeg skal venne henne til og sove på eget rom, hun får rommet mitt så flytter jeg inn på et annet rom tenkte jeg, så blir det ikke så mye forandring. Det blir jo litt mye med en baby + min datter + meg i samme seng.. Men da lurer jeg på; Hvor lenge samsov dere? Hvordan gjorde dere det når småen skulle sove på eget rom? Fikk barnet deres ny seng eller beholdt det deres seng? Hadde dere høy seng eller madrass på gulvet? Lurer på om jeg skal legge madrassen på gulvet og ta bort ramma, for hun klatrer ned men klarer ikke klatre opp i senga igjen. Men kanskje litt drøyt og la en ettåring ha ei stor dobbeltseng?. Sprinkelseng er desverre uaktuelt. for seint for det nå føler jeg. Det hadde vert flott om noen hadde noen gode tips her.
Knøttefrøken Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Kjøp vokse seng med senger hest,så faller hun ikke ut.begynn allerede nå og øve på og sove på eget rom. Slitsomt med 2 i sengen tror jeg,ogsfår du fokusert på babyen.lykke til
♡ A & E ♡ Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Vi snakket mye om å kjøpe seng for store gutter og låne bort babysenga til babyen som kom, da vi fant ut at jeg var gravid. Storebror var da litt over 2 år. Nå (er 4,5 nå) legger han seg på sitt rom i sin seng og våkner på natten og får sove resten hos oss. Lillesøster på 1,5 sover sov greit i sin seng i begynnelsen men begynte så å styre noe veldig så sover nå i vår seng og bruker sprinkelsenga svært lite. Jeg får bedre og mer søvn når begge barna sover med oss enn at jeg stadig må opp og styre. Dette er jo veldig forskjellig fra person til person så en må nesten prøve seg frem
pandabjørn Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Først må jeg spørre har du ikke mann som sover i samme seng som deg og din datter? hva sier han om dette? du sier at du kanskje skal flytte inn på et annet rom slik at det ikke blir så mye forandring for dattern din som BARE er 14 mnd tror ikke hun merker forandring om hun sover her eller der vel???!! jeg har ALDRI samsovet for det synes jeg ikke noe om.....! mine barn har sovet på eget rom fra de var 1,5 år og det har gått veldig fint.. de begynte med sprinkel seng og gikk over til junior seng senere jeg ville nok ha kjøpte en junior seng slik at hun kan gå ut og opp i senga selv
morromor Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2011 takk for svar Jeg sover også bedre med lille i senga, blir jo mere sammenhengende søvn da,. men det varer vel ikke lenge om vi er 3 i senga. Hmm, får bare prøve og la hu sove aleine litt etter litt. det er jo ikke langt fra soverommene våre. vil jo egentlig heller styre med det nå før babyen blir født.
dutte<3 Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Dette innlegget henger jeg meg også på! :-) Synes trådstarter har gode spørsmål. Jeg lurer på det samme som deg, så har desverre ingen gode svar.
hit og dit Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Med førstemann samsov jeg aldri. Hun sov så godt i sin egen seng, frem til klokken seks om morgenen. Da fikk hun sove noen timer med meg. Med andremann så var det mye nattamming, så da samsov jeg med henne til hun var seks mnd. Da flyttet vi henne over i egen seng. Jeg trodde det ville bli mye styr,men det ble ikke det. Hun våknet til sine vanlige ammmetider, men sovnet raskt igjen. Jeg tror det var passelig tid å venne henne av på. Siden vi samsov så våknet hun ikke helt skikkelig da jeg ammet henne, og dermed så vente hun seg ikke til å være våken om nettene. Men det er slik det var for oss. =) Da vår eldstejente klatret over sengen sin da hun var 14-15 mnd, og var i fare for å slå seg. SÅ vi gav henne en juniorseng da. Vi gjorde leggestunden veldig koselig, og annerledes i den nye sengen, og så satt jeg på en stol utenfor døren hennes og fulgte henne inn når hun stod opp. Det var to lange kjedelige kvelder på stolen, men verdt det.
morromor Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2011 det var da veldig da. Nei, jeg har somregel ikke en mann som sover i samme seng som meg og min datter. Og om han hadde sovet hos oss hadde det ikke gjort han noe som helst. Han synes faktisk det er kjempekoselig at jeg har hun i sengen. Men vi har god plass og han får vondt i ryggen av senga vi sover i. Så han har sin egen seng, + at han snorker, så sånn er det. Og ja, min datter er BARE 14 måneder, og fortsatt en liten jente som trenger ubetinget med kjærlighet og tonnesvis med kos. Jeg tror nok hun merker forskjell om hun blir på det rommet hun er vandt til en å bli flyttet til et rom hun ikke kjenner! seriøst, tror du virkelig de ikke legger merke til og bryr seg om sånnt? Du sier du aldri har samsovet, men hva gjør du om dine små har mareritt og kommer og vil ha trygghet hos deg? Har du virkelig aldri sovet sammen med barna dine? Og hvorfor i allverden synes du ikke noe om samsoving?? Det lurer jeg iallefall på...
Trolleliten Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Heisann. Vi samsov med vår elsdte litt ufrivillig..hehe, flyttet og rommet hennes ble brukt til lager mens vi gjorde oss ferdig med resten av huset. Synes det var kjempekoselig. Nærheten man får ved å våkne opp ved siden av hverandre er gull verdt. Da jeg ble gravid igjen, og rommet til eldste var klart, fikk hun rom for store jenter. Kjempestas. Vi la henne der, men det hender fortsatt hun kommer inn til oss i løpet av natten. Mini har samsovet til nå (10mnd) og vi har akkurat begynt å legge henne på storesøster sitt rom. Hun sovner greit, men våkner merkelig nok like før vi legger oss.. Så lenge vi sover godt er allting greit.
pandabjørn Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 tror du tenkte på når de var små babyer jeg det kan hende mine barn kommer inn om natta og vil sove sammen med meg og mannen min kommer ann på hva klokka er også er den 2 eller 3 så leier jeg h*n i senga...er klokka 4 eller mere så kan h*n ligge sammen med oss til klokka ringer kl 6.00. når det har vært snakk om samsoving her inne før så har det vært i forbindelse med amming...at det er lettere for dere å ha babyen i armkroken deres når dere sover så slipper dere å gå opp om natta
tingeling87 Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Dette har ingenting med innlegget ditt og gjøre, men jeg måtte bare skrive noe nå Da jeg så nicket ditt begynte jeg å lure.. Jeg leste nemlig: Lykkelig med liten + spiral. Hehe.
morromor Skrevet 3. januar 2011 Forfatter #12 Skrevet 3. januar 2011 LOL, nå fikk jeg meg en god latter her, takk takk Lykkelig med liten + spiral, utrolig vittig.. Hm, tror jeg må forandre nick til spire istede for spira (-;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå