Gå til innhold

hva er galt med barnet vårt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår lille pike på 9 mnd. har vært tett i nese og bryst(surkling)og hoste i snart 2 mnd, vi fikk bricanyl til henne, men det funket bare en stund..jeg vet ikke hva vi skal gjøre...om natta høres det ut som om hun ikke får puste skikkelig, og hosten er mest om natten...

hva kan dette være???Eneste rådet legen gav oss var at hun kunne sove i bilstolen om natta...(øh?) og skylle nesen med saltvann(noe som ikke funker....) har tatt en snørrprøve også som var negativ på 10 punkter....

hva skal vi gjøre, hverken barnet eller vi får sovet om natta.....:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Luften kan være for tørr og for varm (eller for kald)

Opp med hodeenden av sengen, nesespray (feks Rhinox) før leggetid (ikke ellers kun da for å beholde effekten)

Tålmodighet!

Minsta mi var sånn, det gikk over av seg selv etter maaange mnd, husker ikke engang hvor mange, men alle slike småtriks funket litt for oss. Hun fikk i det misnte sove.

Opp med senga, lufte hver dag, også sengetøyet, støvsuge og vaske et par ganger i uken på soverommet osv.

Skrevet

Ikke gi melk eller banan for det gir mer slim.

Ikke røyk i omgivelsene hennes.

Bruk nøytralt skyllemiddel i klær og sengetøy

Kjølig og luftig sovemiljø

Skrevet

slik var min eldstemann også. fra han var 6 måneder og frem til han nærmet seg 3 år hadde hadd uendelig mange bronkitter, så fikk han et skikkelig astmaanfall og fikk startet på astmamedisiner. Han har ikke hatt en eneste bronkitt siden. Sier ikke at det er dette jenta de har, og hun er vell kanskje litt lita enda til å diagnostisere?

Skrevet

Tusen takk for svar :)

tenkte med en gang på astma, men hvordan kan man teste det på en baby:S

hun har vært tett i nesa siden fødselen, men de to siste mnd har det vært skikkelig surkling i nese og bryst, og denne hostingen da...jeg har vært så redd noen netter at jeg måtte ha tatt henne med i vår seng...

i tillegg er hun begynt å brekke seg til mat....hvorfor det da???:S

jeg lufter godt hver dag, skifter ofte på senga, støvsuger og vasker...vet ikke annet man kan gjøre:S

Skrevet

Typiske symptomer på astma. Be han udugelige legen deres om å få prøve astmamedisin og se om det kan hjelpe. Funker det, er det astma. Enkelt og greit. Når det er sagt, er astma noe de fleste barn vokser av seg.

Lykke til!!!

Skrevet

jeg tenktr og på barneastma, for det hørtes veldig ut som det min jente har...... vil anbefale deg å gå på barneklinikken (hvis det er noe sånt der du bor) og spørre etter ventoline. og evt flutide... vi fikk "en ny unge" når hun fikk medisinene... det virker nå som at hun har vokst det av seg, for hun har ikke vært plaget denne vinteren... *bank i bordet*

Skrevet

Skal prøve å ta kontakt med en annen lege enn fastlegen hennes imorgen...det her går jeg ikke med på...stakkars pike :(

men om det er astma, skal ikke bricanyl funke da? og hvordan finner de ut om det er astma?

er 2 leger som har lyttet på brystet hennes i seinere tid og ingen hørte noen ulyder......

Skrevet

Min fikk også bricanyl på legevakta før vi fikk tatt han til legen dagen etter. Han hadde ingen effekt av bricanylen i det hele tatt.

Hilsen hun som hadde bronkittgutt som endelig fikk diagnose som treåring. :)

Skrevet

Høres ut som barneastma. Sånn hadde jeg det med min datter også, startet rett etter at hun var født, da hun var 3 mndr, fikk hun diagnosen barneastma+ at hun hadde store mandler og polypper som ikke gjorde saken bedre..

Skrevet

Hvis det er astma så vil hun streve med utpust (det vil høres ut som om hun strever med å presse luften ut av halsen/lungene)

Om det ikke er astma så kan alikevell astmamedisiner hjelpe. Luftveiene til de små er så trange at det kun er liten påvirkning og irritasjon av slimhinnene som vil gjøre at hun høres tett ut, og ventoline kan hjelpe med å åpne litt opp.

Du sier det er mest om natta? Ligger hun med dundyne? Kan hun være allergisk mot dun eller noe annet i rommet?

Uansett så kan det være nyttig å prøve ut allergimedisin for å se om det er noe i miljøet som plager henne. Be legen om å skrive ut aerius til henne. Er verdt å forsøke noen dager, om ikke annet for å eliminere mistanken om allergi :)

God bedring til snuppa :)

Skrevet

nei er ikke dundyne:) hva er aerius?

Skrevet

det er en mild allergimedisin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...