Gå til innhold

Generell studiekompetanse. Kan dere hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe vidregående, begynte på grunnkurs, men ble gravid. Har planer om å ta opp dette igjen, slik at jeg kan søke meg inn på sykepleierskolen etterhvert, men da må jeg ha generell studiekompetanse.

Fant dette nå

http://www.nki.no/Studier/Generell-studiekompetanse

Betyr det at hvis jeg tar dette så trenger jeg INGENTING annet?

For studiekompetanse får man etter 3 år på vidregående, men på dette kurset står det at det kan ta ca 2 år som DELTID.

Vil jo så klart bruke minst mulig tid, men forstår ikke helt at jeg bare kan ta dette, så søke høgskole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger ikke noe mer for å få studiekompetansen etter dette nei, men jeg vil ikke anbefale deg NKI. Da bør du heller satse på andre fjernstudier som ikke har eget forlag som trykker utgått pensum.

Hold deg langt unna NKI, jeg har selv brukt dem for å få studiekompetansen, men kuttet ut når jeg tok de første eksamenene. Da skjønte jeg hvor dårlige bøkene deres var. NKS f.eks har et bedre tilbud når det kommer til studiekompetanse

Det er allmennfaglig påbygg, og det er det som gir deg studiekompetansen. Om du så bare har ungdomsskolen så er det alt du trenger. Det er jo de samme fagene du kan ta på kveldsskole også, men det kan jo bli litt problematisk med barn.

Og ja, du trenger eksamen i alle fagene.

Skrevet

Ja du må jo fullføre og bestå eksamener da ;-)

Det er som oftest godkjent for støtte i lånekassen også, så da slipper du en stor utgift der. MEN det er så lite beløp at om du har råd til å betale i avdrag så ville jeg gjort det.

Når du har fullført dette kan du søke deg inn på høgskole. Om du har lang arbeidserfaring eller kurser av annet slag er jo realkompetanse et alternativ, men det er kjekkest å ha papirene i orden ;o)

Lyke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...