Gå til innhold

Noen som vet 100% ang. studiekompetanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer er 26 år og ønsker nå å ta studiekompetanse for å studere. Jeg er stolt av ham som vil gjøre dette nå!

Men hvordan kan man fortest mulig få studiekompetanse når man kun har fullført ett år på vgs?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min samboer meldte seg på voksenopplæring på videregående skole, på kveldstid. Da betalte han ingenting for det.

Alle voksne over 25 år skal ha krav på dette, men om alle plasser har kveldsskole vet jeg ikke.

Det kommer jo an på hvor lettlært mannen din er da, men alle kan gå opp som privatist. Man ber om studieplanen, og leser bøkene, går rett opp til eksamen.

Ellers er det jo div nettkurs der man får veilledning over nett, leverer inn oppgaver til vurdering og slik.

Og det finnes også privatskoler.

Skrevet

Har selv tatt det på dagtid, alle fagene på ett år, via voksenopplæringen i kommunen, de kan svare.. det er tøft, for han skal igjennom 6 fag (norsk, engelsk,matte, naturfag, historie og samfunnslære) og hele pensum som de tar på gymnaset fordelt på tre år, skal han altså ta på ett år..

Men er han motivert så er det ingen sak ;)

Han får ikk noe uttelling for det ene året, selvom han har hatt noen av fagene før så er det ikke mange nok timer, men han har jo den kunnskapen med seg da ;)

Lykke til..

Skrevet

Tusen takk for svar=)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...