Knøttefrøken Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 mannes datter på 4 er hos oss 1 gang i uken og annenhver helg. Når hun er hos oss spiser hun nesten ingen ting, og klager ofte på vondt i magen (noe vi har antatt er fordi hun er sulten...) Etter å ha hatt henne hos oss nå fra 23 des har det vært så ekstremt lite spising og veldig mye klaging på vondt i magen. Feks en frokost bestod av 1/4 dels brødskive- 1/2. (en dag spiste hun en hel) Middag, et halvt stykke pizza. Men kjeks og godteri spiser hun så det suser etter hvis hun blir tilbudt dette. ( så dette har det blitt lite av siden hun ikke spise annet heller) Har hørt med moren hennes og der spiser hun det samme som hun blir tilbudt her, og hun spiser godt visstnok. Ofte 3 brødskiver til frokost.. Da kan man jo begynne å lure.... Hun er til tider ganske innesluttet, og nekter å svare hvis vi spør hva det er, løper på rommet sitt og furter, og smeller i dører.. Hun er 4 1/2 år. Jeg tror rett og slett att hun mistrives hos oss (sier ofte hun vil til mamma), en del fordi vi ha en del mer regler (normal folkeskikk kaller jeg det, og bevisst på godis og brus) ellers er vi et helt "normalt par" :-) med normale regler i en husholdning. ifølge venner og kjente hvertfall.... Jeg synes hvertfall ikke dette er normal oppførsel. Men hva synes du dette ser ut som????
mT3 Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Hjemlengsel/ vanskelig for å godta att hun må dele pappa? Prøv å ikke bli provosert av oppførselen, finn på noe som gjør at hun glemmer en evt. hjemlengsel (bake rundstykker f.eks.)
Knøttefrøken Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2011 Faren og jeg har bodd sammen siden hun var 7mnd så synes det er litt rart og.for da vet hun jo liksom ikke om noe annet. Hun må selvfølgelig dele på oppmerksomheten ja, for vi har ett barn sammen også...
Ikkenonick Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Hva med å forsøke medbestemmelse og mestring som en del av matprosessen? Hun høres litt ut som min 4 åring egentlig, som trasser litt rett og slett. Her i huset får 4åringen delta i å bestemme følgende; - Hvilket pålegg vil du ha til frokost (og deretter to eller tre alternativer) - Vil du smøre maten din selv eller skal mamma ordne for deg? - Vil du spise ved frokostbordet eller skal vi spise foran barnetv? (dette valget har vært fordi det har vært jul, det finnes ikke på hverdager, siden hun da spiser maten i barnehagen) - Middag - hun får være med å handle. - Hun får velge mellom si feks to retter til middag, evt får hun velge tilbehør (gulerøtter eller blomkål ved siden av broccolien?) - Hun får delta i å lage maten, mat man lager selv smaker mye bedre når man er 4 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå