Gjest amandine Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Noen som står meg nær har en god venn. Disse to sender epost frem og tilbake ofte, da de bor på hver sin kant av verden. I det siste har den som står nærest meg ikke sendt så mye, og den andre lurer på hvorfor. I dag ringer den næreste meg og spør om jeg kan sende en mail og forklare litt fordi jeg er bedre i engelsk og derfor kommuniserer lettere, som hun sier. Årsak til fravær av egenprod mail er iflg henne at hennes søster har sykdom i familien(alvorlig) som gjør at nærest meg-personen blir satt ut. Så hva faen skriver jeg? Har skrevet mail og sendt, men synes det er en vanskelig oppgave nærest meg'en har gitt meg da jeg ikke synes hennes unnskyldning er god nok. Nærest meg'en har nemlig en tendens til å være egoistisk og navlebeskuende og sette sin egen tristhet i fokus selv om den egentlig burde vært skjøvet laaangt bak sånn at man kunne vært der for de som faktisk ville hatt behov for henne i vanskelig situasjon. Og jeg føler meg litt snikende bak ryggen til nærest meg, for jeg har fortalt langt-borte-damen at nærest-meg-damen av og til er deprimert og ikke ser land. Er jeg slem? Har jeg tråkket over tillit-streken? Sukk hjelp
♡ A & E ♡ Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Hva er dilemmaet, du har vel allerede sendt mailen? Synes ikke det gjør noe å fortelle den andre at den første har et problem med depresjon, da skjønner kanskje den andre tegningen litt bedre?
Gjest amandine Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Dilemmaet, selv om mailen er sendt, er jo at jeg går og kjenner på om jeg har røpet ting den ene ville holde skjult. Eller som den ene ikke ser selv men ikke nødvendig vis vil andre skal se heller? Mannen spurte meg om jeg ville sendt mailen med kopi til næreste-damen, og det ville jeg hatt litt problemer med. Derfor tankespinner jeg. Men jeg vet egentlig det var rett, jeg synes den andre har rett på å vite. Det dreier seg om to voksne damer i 60-årene og ikke fjortiser, altså. Og næreste vet at jeg vet så altfor godt, næreste vet også at hun selv ikke vet ting hun burde vite ut fra tidligere erfaringer. Men det er kanskje sånn det er når man ikke ser skogen for bare trær.
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2011 #4 Skrevet 3. januar 2011 Hm, du blir bedt om noe umulig, siden du ser sider av nærest som ikke er gode men skal forklares som best er. Jeg tror du har gjort det best mulige, ellers vil de uansett bygge videre på noe som er løgnaktig på et vis...
Gjest amandine Skrevet 3. januar 2011 #5 Skrevet 3. januar 2011 Takk! Det er godt man ikke bare får kongler i munnen når man roper i skogen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå