rødt&blått Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Handler om tiden som går så fort med barn/oppvekst... Husker bare at det var så innmari fint og at det i siste(?) vers handlet om da barnet var blitt stor, så seilte det avsted .. NOen som kan hjelpe?
eisa Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Det høres ut som du leter etter sangen "Hverdag" av Lois Jacoby. Helt fantastisk treffende tekst. Du finner den på YouTube. Refrenget er: Husk at denne dag må du ta vare på.Den forsvinner mellom fingra dine nå.Engang vil du savne slitet da er det forseint å vite, det er du som gjør din dag og tinning grå.
junijente fikk julijente Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Jeg tenkte også umiddelbart på denne sangen. Teksten finner du også på http://martinesunivers.blogg.no/1277151283_hblir_s_rrt_av_denne_.html Jeg tror sangen er innspilt i flere versjoner, vi har den på cd'en BomChicaBom (dvs hadde den, helt til cd'en ble borte...).
rødt&blått Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 2. januar 2011 Tusen takk for hjelpen!! Det var dette diktet ja =0) Dette verset var det jeg husket, synes teksten er utrolig sterk! Du er kysten som de en gang seiler fra si meg hvem er stor og hvem er liten da Når fremtidshavet ligger som et speil så blås din medvind inn i deres seil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå