Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Hun sluttet med bleie både på natt & dag da hun var 2.5 år. Alt går fint, å hun holder seg tørr. Men nå den siste tiden merker jeg at hun tisser kun morgen og kveld. Kun to ganger i døgnet. Drikker normalt, kanskje litt lite.. Men to ganger om dagen tisser hun. Er ikke det vel lite?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Høres lite ut, ja... Du er helt sikker på at hun ikke "sniker" seg på do uten at du vet det? Bare å pøse på med drikke hvis hun faktisk tisser bare to ganger pr dag. Har du sjekket fargen på urinen i do? Mørk=konsentrert.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Først : Takk for svar. :-) Ja, hun klarer ikke ¨å komme seg på do alene da hun ikke kommer seg opp - Men nja, urinen er iallefall ganske skarp på lukta. Skarpere enn normalt, men ikke så skarp at jeg reagerer på den om du skjønner. Fargen er gul, hverken pluss eller minus... Men det er litt lite sant? Hva kan det skyldes? Vanskelig å få henne til å drikke syns jeg..
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Noen er mindre tørste enn andre og noen har større blærekapasitet enn andre. Hvis jenta di får dekket mye av væskebehovet gjennom vann i mat, vil hun naturlig være mindre tørst. Datteren min er 2,5 år og når hun har tissa på do, går det nesten ikke an å se fargeforandring i vannet (unntatt om morgenen, da skal jo urinen være noe konsentrert). Har datteren din forstått sammenhengen mellom drikke og behovet for å gå på do? Noen barn syns det er kjedelig å gå på do da det avbryter det de holder på med.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå