Gå til innhold

Trenger litt veiledning...Tror jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan lese..

Min samboer og jeg har vært sammen i akkurat 3 år nå. Bodd sammen omtrent like lenge. Jeg har ei datter fra før, sammen har vi en 2 år gammel sønn.

Jeg elsker han, og han elsker meg, altså: Vi elsker hverandre! Vi har det viktigste...Men respekten er ikke den samme lengre...Merker vi begynner fort å krangle for tiden, kaller hverandre ting. Jeg er den værste på akkurat dette "jævla kuk, idiot osv"! Men han er superdyktig til å provosere meg!! Og jeg -klarer- ikke være saklig tilbake da!

Han jobber litt sånn 24-7, og jeg har ansvar for hus og hjem. Han mener at når han jobber hele dagen, skal det være rent og ryddig når han kommer hjem, siden jeg likevel bare er "hjemme og slenger"! Jeg er jo delvis enig med ham, hjemmet er min jobb, men han forstår ikke hva slags ansvar det faktisk er å gå hjemme! Han ser ikke alle oppgavene som faktisk er! Og det ser aldri jævlig ut her eller møkkete, men klær flyter over i skittentøyet osv..

Blir så drittlei av at han kristiserer for han gjør ikke EN dritt selv når han er hjemme. Da er sofaen hans beste venn! Han lager -aldri- mat, han står -aldri- opp med ungene, han tar dem -aldri- med ut og leker, disse oppgavene er mine alle sammen, fordi jeg er hjemmeværende. Stakkars han jobber jo sååå mye. Noe han GJØR! Han kan jobbe 12 timer på en dag og jeg forståååår han blir trøtt og gretten!!!!

Men i dag...Ville jeg for eeen gangs skjyld sove lenge, 2 åringen våknet klokka 8 og jeg sa at nå kunne han få stå opp. Og han ble forbanna å sa at jeg skulle gi sønnen vår smokk eller kaste noen leker oppi til ham! så snur han ræva til og snorker! Men jeg skrudde på lyset og tvang han ut av senga. Han var drittsur, og sa at hvis han skulle stå opp måtte jeg jo sagt fra i går kveld, sånn at han kunne legge seg tidligere!!

Jeg syns det er helt ok at JEG gjør alt av husarbeid. Han takker fint for maten, klager aldri på maten og da er det ok for meg. MEN han pirker på husarbeidet, at jeg gjør for lite, og JA jeg kan være sløv! Men bryr meg mer om å leke med barna enn å rydde hele dagen. Blir sur og lei hvis det er det eneste jeg skal gå å gjøre!! Han har ingen rett til å pirke!! Jeg er ikke på hans jobb og pirker på ham!!

Han klager og på dårlig økonomi og at jeg bør begynne i jobb! Men forstår ikke at jeg ikke kan ha en jobb når han jobber så mye som han gjør! Og når jeg begynner i jobb, skal jeg ha to jobber jeg da?? husarbeid + jobb? han sier han kommer til å delta i husarbeid og lage mat da...syns jeg så!!!

Han klager på at sexlivet er dårlig om det går en uke siden sist..Vi har oss vanligvis 2 ganger i uka +/-. Normalt/unormalt??

Vi elsker hverandre uansett masse, og vi viser det begge på andre måter enn skrevet her. Men.....jeg savner den gode tonen mellom oss!!

Tips???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres slitsomt ut. Nå vet jeg ikke hvordan du har det hjemme. Men uansett så er du misfornøyd. Kan dere ikke sette dere ned som to voksne og ha en god samtale om dette. Finne en middelvei.

Jeg kan gi råd som vaske en dag i uken du, jobb noen få timer i uken, samarbeid mer, gjør noe morsomt også osv. Men det er jo dere som må finne ut hva som funker best for dere alle.

Legg en plan sammen.

Jeg jobber noen få timer i uken - og er en del hjemme. Hos oss vasker og rydder jeg en dag i uken. En annen dag handler jeg mat. Så når mannen kommer hjem til et hus som ikke har noe orden, eller er tomt for mat - så vet han godt at det vil bli annerledes dagen etter. Vi holder oss til ukeplanen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...