Gjest sug lut Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Rydder ungens rom. Ut med forsmåbøker, inn med littstørrebøker. Og selvom det er en stor glede i å finne igjen alle Frøken Detektiv-bøkene mine og hestebøkene, er det jamnt over et kjedelig, klønete og ikke minst støvete møkkaprosjekt. Blæh. Skulle ønske vi var en familie som ikke hadde bøker.
Tokatter_USA Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Kindle! Bort med alle bøkene, ei bare ett teknologisk vidunder! Dette er kjedeligere: Jeg holder på å rydde i mine over tusen emailer på computeren. Jeg vet det trengs og er viktig, men det føles som bortkastet tid. Det synes jo ikke når jeg er ferdig og computeren er lukket.
prekæs Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Jeg topper, tror jeg. Mitt nyttårsforsett er å slutte med plastposer. Burde ikke blitt lagt inn under dette innlegget, men kan legge til en usedvanlig heftig influensa med kløende nese og øyne, som slo til akkurat når jeg gikk til velfortjente fire dagers sammenhengende fri.
♡ A & E ♡ Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Har fjernet julekakesmuler fra alle sprekker i soffaen.... Enten det eller lillesøster hadde satt dem til livs.
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2011 #6 Skrevet 3. januar 2011 Hehe, det handler ikke så mye om å være ryddig som ren nødvendighet - dersom Enid Blyton skal få plass må Pulverheksa vekk - og sånn bortetter- men innen ungens leggetid var det i hvert fall gjort, samt at vi begge var gretne på jobben men ikke på hverandre, samt at hennes rom var renska for jula (hun har MYE pynt, vet ikke hvem hun har det fra...) Så tok mor en pause som innebar å innta resten av juleakevitten for å kvinne seg opp til å ta ut hovedjula også - og nå, kl 0236, er jeg i mål ... ikke med vasking og støvsuging så det gjemmer seg barnåler overalt, men alt er i kasser og treet er ute og stua og gangen er grovsopt så ikke vi stamper i nåler i morra tidlig. Jeg er sinnsykt pudding men det er greit - alt er rydda ordentlig, og stua har blitt dobbelt så stor igjen. Jul inn - jul ut, like hyggelig. Men den akevittpausen gjorde def ikke noe for effektiviteten, mulig jeg skal stå over den en annen gang...
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2011 #7 Skrevet 3. januar 2011 Næ, liker jo bok, ordentlig... bare ikke når det flyter...
Gjest amandine Skrevet 3. januar 2011 #8 Skrevet 3. januar 2011 Å luten! Du er akkurat som meg! Her står kassene med julepynt pakket på spisestuebordet, må en tur og kjøpe noen nye, riktignok, for har fått så mye gammel og fin julepynt som trenger lager he he. Ingen nåler her i år, da mannen(gjorde det beste han kunne og var så stolt, så jeg har holdt munn) kjøpte edelgran i år. Den lukter til orientering søtlig emment etter nyttår, men holder nålene. Foretrekker gran, jeg. Eller til og med furu som svigers har. De har forøvrig også hatt einer, lukter godt men blir ikke helt juletre..
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2011 #10 Skrevet 3. januar 2011 Gammel julepynt fortjener omsorg. Ellers ser jeg også at jeg nå er på bristepunktet hva angår pusling-av-små-esker-og-uhåndterlig-julestæsj-ned-i-store esker, kommer det mer i hus nå må jeg ha flere store esker jeg også. Men siden vi er oppe i fire esker allerede bør det kanskje heller sees etter mer plasseffektive småesker. Edelgran her òg, men den har stått i borti fire uker nå så den drysset definitivt. Liker edel, men savner granlukta. Furu er veldig pent, men hei, det nytter ikke med noen få men svært estetiske greiner når man har fire esker pynt (selv om ikke alt skal på treet...).
Gjest amandine Skrevet 3. januar 2011 #11 Skrevet 3. januar 2011 Fineste pynten henger i vinduene.. Og på en svær bjørkestamme jeg etter mye om og men fikk buksert inn i stua. Ypperlig for gamle fugler som jeg har en viss forkjærlighet for. Tør ikke ha fin pynt på treet da det er utsatt for stadige angrepsforsøk. Minstemann har foreksempel en liten kanin som stadig flyr og gjør mer eller mindre desperate landingsforsøk. Living hadde noen flotte esker med innmat i etasjer og inndelte rom før, tror jeg må se om det fremdeles finnes.
Gjest sug lut Skrevet 3. januar 2011 #12 Skrevet 3. januar 2011 Oj, det burde kanskje jeg også se etter - men jeg er veldig nølende siden jeg også har mange esker som er originaleskene fra femtitallet, med de gamles sirlige skrift og silkepapir, og sånt er jo verd noe i seg selv... for meg, da. Gamle fugler har jeg også! Rødstruper og dompaper... Flygende kaniner har jeg derimot ikke, bjørkestamme høres fint ut, kaniner eller ei.
Gjest Skrevet 3. januar 2011 #13 Skrevet 3. januar 2011 Jeg har lært av svigermor at man skal støvsuge alt av bøker til vårrengjøringa. Det, kombinert med bokhyller med glassdører gjør at bøkene ikke støver. Og ikke søren om jeg bytter ut mine ekte bøker i ekte papir med kindle og dens slektninger!
Gjest amandine Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 Pssst! Halv pris på kassene på living.. 49 kroner stykket, så nå blir det trygg forvaring for pippip!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå