Gå til innhold

Hjelpes, har blitt sambo med en mann som elsker å rydde..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette forventet jeg ikke av ham, første gang han bor sammen med en kvinne også, og alt skal være perfekt i hjemmet. Jeg hr alltid ansett meg selv som ryddig, men her er det en mann som liker å vaske gulver, vaske opp, brette klær osv. Og holde alt plettfritt hjemme, han er kjempeflink med jenten min og har alt "lært" henne til å rydde rommet !!! Så nå igår klagde han på at jeg skrur aldri igjen kaffeboksen osv, Og dette to uker etter vi har flyttet sammen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje han har tvangstanker rundt rydding og vasking? Alt må være plettfritt.

Har han faste rutiner og/eller mønster på det han gjør? Har alt en fast plass, hvor de skal ligge/henge når de ikke er i bruk?

Det er vanelige tegn på tvangstanker, har det selv slik, og går i terapi, for å komme meg ut av det.

Skrevet

Nei han har ikke noe tvangstanker virker det som, ting må ikke være på samme plass osv, vet han kommer fra et hjem der mor har oppdratt ham til å være ryddig.

Skrevet

Når man har ADHD, kan man ha vokst opp i et hjem hvor det er faste rutiner, og det holdes ryddig og rent, for å roe ned persjonen med ADHD.

Har dette selv, og min mor førte en noe striks "plan" for rydding og vasking, og det hjalp meg stort :) Når det er ryddig rundt meg, så føler jeg meg mer rolig og avslappet. Det er ikke lett å gå inn i et samboerskap når man har vokst opp slik, mens den andre parten ikke har det. For meg er et ryddig og rent hjem en frihetsplass, i en kaotisk verden. Det tok meg 2 år å jekke litt på ryddingen ol, g samboeren min har fått seg noen skyllebytter ang små ting som jeg har sett på som rot.

Skrevet

Min samboer har også ADHD, men han er ikke spes flink å rydde. Han gjør kun ting hvis jeg ber han om det.

Skrevet

Jeg har også Adhd. Men jeg er IKKE flink til å rydde.

De med Adhd har ofte slik at ting MÅ gjøres. Kan å være en fin måte å få ut energi på. Jeg, f.eks. Jeg vasker klær KUN på fredager. Noe annet fungerer ikke for meg. Alt husarbeid er et eneste stort tiltak hos meg. Så vær glad du har en mann som rydder :D For skippertaks rydding er også slitsomt.

Skrevet

Heldige deg, HI! Ikke at jeg er gift med en skabbedask, men han har litt å gå på når det gjelder rydding og vasking må jeg si..!

Skrevet

Huset vårt er langtfra ryddig til enhver tid, men det irriterer meg når lokk ikke er skrudd på ordentlig, og skuffer og skap står åpne.

Jeg skjønner ikke at man ikke kan sette på lokkene ordentlig, det er blitt skikkelig søl noen ganger når jeg løfter opp en krukke etter lokket, og krukken faller ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...