Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Er det noen av dere som har erfaring med partner som manipulerer eller har personlighetsforstyrrelse som har fått hjelp til det? Jeg syns det blir for enkelt å bare snu ryggen til, når jeg vet og har erfart at personen reagerer feil i mange situasjoner. Jeg vil prøve å ta det skikkelig opp med personen, i håp om at han kan godta hjelp. Jeg vet jo at personen er preget av oppvekst og miljø. Men kan en god psykolog få gjort noe med det, så sant personen selv er innstillt på hjelp. Personen har aldri brukt vold.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Dytter litt. Noen må vel ha erfaring? Sånne personer er jo overalt.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #3 Skrevet 2. januar 2011 Vel... Jeg forsøkte å be en jeg var sammen med tidligere å oppsøke hjelp, men det hjelper svært lite hva man sier! 10 år etter at jeg gikk fra han - DA fant han ut jeg hadde rett... GRATULERER liksom
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Jeg har HATT en sånn kjærest,og aldri igjen! Han var både manipulerende og hadde personlighetsforstyrrelser. Men hans mor var helt likens,og hun overbevisste jo han (og alle andre i hans familie) at de var perfekte,men alle andre mennesker ikke var helt gode i toppen. De tok aldri feil - alltid andre som gjorde det! Han løy så mye at han til slutt nok ikke visste hva som var sant og ikke...og prøvde og prøvde og prøvde,men han ville ikke innse at han hadde problemer. Noe han virkelig hadde! Han var sykelig sjalu, kontrollerende, manipulerende...i det ene øyeblikket verdens hyggeligste,i neste et stort troll! Om en person er innstilt på å få hjep,så kanskje det går... Men personlig så tror jeg dette er noe som alltid vil prege dems væremåte og personlighet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Tok sin tid ja 16 47. Men da er det håp at de en dag innser at noe er feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå