Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 Heisann jenter! I dag morges våknet jeg opp og gikk som vanlig på do for å tisse. Når jeg tørket meg var det blod på papiret. Det var ikke knall rødt, men et sted i mellom rødt og brunt, null klumper. Jeg har ikke smerter. Har heller ikke hatt sex. (Vet at blødning kan komme av det av og til) Jeg hadde også en slik blødning for et par uker siden, og da var jeg på undersøkelse, men gynelologen kunne ikke finne noe galt, ei heller hvor blødningen kom fra. Mitt spørsmål er : hva hadde dere andre ville gjort i samme situasjon? Ringt legevakta eller ventet til i morgen og kontakte fastlege? Jeg har doppler og har funnet hjertelyd etter blødningen oppstod. Vær så snill og kom med synspunkt! Blir jo utrolig nervøs når slikt skjer, men siden det ikke er smerter og jeg vet det er liv, så er det vel uansett liten sjanse for at noe er galt?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Det er vanskelig å sette seg inn i din situasjon synes jeg. For selv får jeg panikk over all blødning. Men siden du har funnet hjertelyd så hadde jeg nok ventet til i morgen.
Lunapuna1985 Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Hvis man ringer legevakten så får man jo enten som svar at de tar deg inn, eller at du må vente til i morgen. Det er jo bare en telefon. Men det er i alle fall godt at du har hørt hjertelyd. Her jeg bor ringer jeg gjerne bare direkte til vakthavende lege på sykehuset, pleier ikke å gå via fastlegen i forbindelse med blødning.
Lunapuna1985 Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Hvis man ringer legevakten så får man jo enten som svar at de tar deg inn, eller at du må vente til i morgen. Det er jo bare en telefon. Men det er i alle fall godt at du har hørt hjertelyd. Her jeg bor ringer jeg gjerne bare direkte til vakthavende lege på sykehuset, pleier ikke
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #6 Skrevet 2. januar 2011 Kan du ikke ringe rett til føden da? Jeg har kontakta dem om det har vært noe siden jeg var i uke 24...tok meg rett inn der.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #7 Skrevet 2. januar 2011 Når du var på undersøkelse hos gynelologen,ble det da tatt UL? Jeg hadde flere småblødninger når jeg gikk gravid. Var pga morkaka som lå "over åpningen". Vanligvis skal den vel ligge frempå magen,eller bak ungen,liksom. Ikke over åpningen. Ligger den over åpningen ved fødtsel,er det livsfarlig,og det blir da foretatt KS.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 HI Hei igjen. Takk for svar! Sist (i uke 23) ringte jeg til føden og hørte med de først, og da fikk jeg til svar at jeg måtte kontakte fastlege. Måtte da vente på time hos henne, som så sendte meg videre på gyn. pol, så må si jeg kvier meg litt for å evt ringe føden. Føler jeg maser når det blir slik. Gynekologen tok forresten både innvendig og utvendig ul for 2 uker siden, og morkaka lå på magen, men ikke så langt nede at den blokkerte "åpningen". Blødningen har forresten avtatt litt siden i morges også, så det må vel være et godt tegn... Vet ikke helt hva jeg skal gjøre enda, har lyst å ringe bare for å høre hva "fagfolka" sier, men er som sagt redd de skal synes jeg maser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå