Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #1 Skrevet 2. januar 2011 mista veninna mi igår, noen som har fine dikt?
Himmel og hav Skrevet 2. januar 2011 #2 Skrevet 2. januar 2011 Kondolerer. Her er et dikt jeg synes det er mye trøst i. Do not stand at my grave and weep Do not stand at my grave and weep, I am not there, I do not sleep. I am in a thousand winds that blow, I am the softly falling snow. I am the gentle showers of rain, I am the fields of ripening grain. I am in the morning hush, I am in the graceful rush Of beautiful birds in circling flight, I am the starshine of the night. I am in the flowers that bloom, I am in a quiet room. I am in the birds that sing, I am in each lovely thing. Do not stand at my grave bereft I am not there. I have not left. Mary Elizabeth Frye Diktet finnes også i en kortere versjon, og i en norsk oversettelse, men jeg synes dette er den fineste varianten.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Det er så fint Norsk versjon; Stå ikke ved min grav og gråt Jeg er ikke der. Jeg sover ikke Jeg er de tusen vinders blåst Jeg er snøkrystallers frost. Jeg er morgensol i duggvåt eng Og høstregnet som væter kinn. Når du våkner opp i morgenstille Er jeg de tusen fuglevingers sus. Når du sovner inn i nattens silde Er jeg de milde stjerners lys. Stå ikke ved min grav og gråt Jeg er ikke der. Jeg døde ikke
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #5 Skrevet 2. januar 2011 Den dagen, den dagen Som for alltid skulle vise seg til å bli en dag Som skulle forbli et tomrom i mitt hjerte Et tomrom som kun du kan fylle Som så alt for ung for du av gårde Til den hvileplass som bar ditt navn Du forlot oss for et bedre sted, der du kan få evig hvile, Slutte å tenke på alle forferdelighetene, Et paradis Det tomrom etter din død Det tomrom som ikke vil fylle seg igjen, Ikke til jeg og en dag drar til det paradiset der oppe blant skyene, Der vil du sitte å vente på meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå