Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Lille jenta på 2 år har hatt et slags eksem bak knærne og på beina den siste tiden og generelt sett tørr og ru hud. Hun går alltid med ull innerst nå om vinteren, men i jula har vi ikke brukt det. Kun vanlige bomullsklær. Og i denne perioden har eksemet så godt som forsvunnet og vi mistenker at hun kan være allergisk mot ulla. Vi har mye atopisk eksem i familien, men jeg har ikke selv vært plaget med huden slik som mine brødre. Kan det være ulla som gir henne eksem? Og hva kan vi bruke i stedet for ren ull.. Finnes det noen blandingsprodukter eller spesielle allergivenlige ulltyper?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Skullle likt å visst d samme! Jeg har ei på 7 år, som jeg lurer på om reagerer på ull. Hååper ikke d er d da men.. Bruker du milo?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Prøvd ull/silke? Evnt ubehandlet ull? Vet at noen som reagerer på ull tåler disse typene. Verdt et forsøk!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Finnes vel superundertøy uten ull,gjør det ikke det da?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Helly hansen har ullundertøy med bomull innerst og også vanlig syperundertøy. Cubus selger ullundertøy med bomull innerst. Har selv en 4 åring som reagerer på ull(atopiker) og når en merker de reagerer skal en gjøre alt for å unngå det. De kan jo bli skikkelig plaget senere om en fortsetter kle de i ull. Dere bør jo få henvisning til hudlege slik at dere kan få vite om det er atopisk eksem. Kan ikke skjønne at noen fortsetter kle barn i ull om de tror de reagerer. Er jo helt forferdelig for de små.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Det finnes jo ullundertøy med bomull på innsiden. Cubus har dette og reflex har. Dersom hun ikke tåler dette heller så vil hun klare seg fint uten ull innerst. Bruk bommulstøy og heller ull eller kvalitetsfleece utenpå.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Dere bør jo komme dere til hudlege, smøre med rette kremer OG for all del unngå ull om hun har atopisk eksem. Om en fortsetter slik gir dere jo henne ikke muligheten vokse det av seg engang. Samme til deg med 7-åringen.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #9 Skrevet 2. januar 2011 Deter jo parfyme og kjemiske ingredienser i milo også.. Velg isåfall den uten parfyme da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå