Gå til innhold

Natusan eller Avent ammeinnlegg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På Spar Kjøp får man Natusan 50 pk for 39,50 (58 kr på dagligvarebutikk) og Avent koster 64 kr for 24 stk på apoteket.

Det er stor prisforskjell, men har hørt flere er mer fornøyde med Avent for de lekker ikke igjennom. Eller skal man vente til etter fødselen med ammebh og innlegg? Tenkte å kjøpe en + en pakke med innlegg. Så jeg har både på sykehuset og til jeg orker å komme meg på butikken etter fødsel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe regel som sier at man må vente :) Natusan sine ammeinnlegg er ikke noe gode. Jeg kjøper anglamark (?) sine. Får kjøpt de på coop. Nå har jeg ikke jeg lekket så mye at jeg vet om de lekker gjennom men de holder iallfall bra før fødsel hos meg.

Skrevet

Jeg bruker "Thermobaby" ( kjøpt på barnas hus). Det er fordi at de ikke setter seg fast i brystvorten etter amming som natusan å div andre merker fra butikken. "Thermobaby" koster litt mere men varer en evighet. Har ei tulle på tre mnd no, å har bare brukt 1 1/2 pakke innlegg....spart litt på det. Natusan sin brukte jeg en pakke på to uker. De lukker ikke fukten så jeg ble kaldt på brystet, "Thermobaby" er som en bleie som absorberer helt fantastisk og holder brystet tørt og varmt :)

Min mening så klart, men vil anbefale at du prøver det da :)

Skrevet

Natusan sine synes jeg var grusomme. nå hadde jeg en del sår og de satt seg fast i sårene. Måtte bløte de for å få de av. Avent sine prøvde jeg ikke men jeg var veldig fornøyd med Chicco sine. De er dyre, men var verd det. Måtte pumpe hver 2 time i tillegg til full amming og byttet etter hver runde. Så det gikk en del ammeinnlegg..

Ikke dumt å kjøpe på forhånd, jeg hadde ikke det så hadde ikke noe på sykehuset. Tenkte ikke på å gå ned på apoteket å kjøpe....i min lille forvirra boble;-)

Du kan jo prøve deg frem litt.

Skrevet

Når gutten min var liten brukte jeg Avent sine.

Natusan sine bare loet, krøllet seg og var obehagelige.

Skrevet

Anbefaler ikke Natusan hvertfall. Jeg tror jeg prøvde nesten alle merker sist, og Natusan var de eneste som loet og klistret seg fast. Avent var greie nok etter min erfaring, men jeg brukte de ikke i begynnelsen, så vet ikke hvordan de er når man lekker mye.

Jeg har best erfaring med Chicco, de er litt dyre og litt vanskelig å få tak i, men verdt det. Thermobaby, som ble nevnt over, er også gode, men litt tynnere og stivere enn de fleste andre merker.

Siden du nevner Avent, så kan jeg kanskje nevne Libero sine også, de er ganske like Avent, og kanskje litt billigere?

Skrevet

Føyer meg i rekken av de som sier natusan sine er noe dritt. De loer og setter seg fast i brystvortene. Veldig ubehagelig dersom man er sår. Har prøvd litt forskjellige og er mest fornøyd med Chicco. De er litt vanskelig å få tak i, men kan bestilles på nettet. Har selv bestilt en haug denne gangen og er veldig forberedt til lille tulla skal komme om noen uker. Kjøpte de på apotekhjem.no og fikk de i posten etter noen dager. Lurt å bestille en haug i slengen så sparer man på portoen...

Skrevet

Bare et lite tips.

Personlig syns jeg ull-innlegg var best, de minsker også sjansen for brystbetendelse.

Jeg brukte det og hadde Avent sine inni.

Skrevet

De aller beste ammeinnleggene er Medela eller Chicco sine. Fås kjøpt på apotek og på nettet. De er litt dyrere men ansolutt best.

Av de billigere kan jeg signere for at Coop Änglamark sine er best. Natusan sine ville jeg ikke brukt. Avent sine har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Da prøver jeg Avent sine :) Ull-innlegg skal jeg ha uansett.

Skrevet

Hmm.....libero har også...stemmer det :)

Prøve med libero eller avent da :) Ihvertfall ikke natusan, ingen som har vært fornøyde med de....

Skrevet

Medela med ullinnlegg på utsiden. Natusan sitter fast i vorta, og det er jaggu ikke mye godt!

Skrevet

Ingen av dem! Både natusan og avent er helt håpløse etter min smak. Setter seg fast begge to,og loer! Men natusan er nok hakket dårligere.

Medela eller chicco er desidert best! Ingen andre som fungerte her... Og ullinnlegg i tillegg:) Ull er gull! (Men ikke direkte på brystvorta. Setter seg lett fast ulltråder.)

Skrevet

Thermobaby brukte jeg også, etter å ha prøvd det meste. De er Kanongode, og de skal jeg garantert bruke denne gangen også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...