MღM Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 er litt i tvil på når vi skal begynne? har fra før et sommerbarn og så nevnte samboer at vi kunne jo prøve på et nyttårsbarn denne gangen...men så ble jeg praktisk da og tenkte kansKje det var dumt med tanke på arving av klær osv. Ikke det at vi nødvendigvis kan planlegge det så detaljert, men likevel...Samtidig så har jeg lyst å begynne å prøve så fort som mulig også. Hva har dere tenkt med tanke på nr. to? er det noe annet praktisk dere har tatt i betraktning? eller går det stort sett på når dere er klare?
tìme'em Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har ikke blitt gravid så fort så vi har aldri kunnet velge tiden på året vi fikk barn. De færreste kan det;-)
mamman til to gutter Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Barnehageplass... Hvis man får barn i september kan man risikere å måtte gå tilsammen nesten 2 år hjemme i permisjon hvis man er uheldig.
Gjest Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Jeg har to barn av samme kjønn- født i samme mnd (ikke år). Skulle tro minsten kunne arve, men det er sååå stor forskjell på barna. Ikke alltid søsken er lik høyde ved samme alder osv. Så her har vi ikke kunnet arve noe.
MღM Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. januar 2011 Nei, det er sant det - gikk på første forsøk sist, men ikke dermed sagt at det går like greit denne gangen. Ang. arv, så er jo det sant, veldig forskjellig størrelse på unger, ser jo egentlig det rundt oss nå... Barn i september så er det et godt poeng med bhg plass, greit å unngå det hvis man klarer. Takk jenter da tror jeg at jeg skal være med på sambo sin plan og så får vi se hva som skjer
Slæsh84 Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Vi tenker også og bli gravid i år. Jenta mi ble født mai 2008. Blir på samme tid neste gang og pga at jeg har astma og allergi. Så det er legen så sier jeg bør få i mai,det er siste mnd og føde i,men bør helst ikke få før heller pga endring av medisiner når vi skal prøve,da blir det andre allergitab. og funker dårligere og siden jeg blir mye dårlig i mai,juni,juli.. Det satt med engang sist... Vanskelig når vi må planlegge noe veldig her.. Har bare ca 1,5mnd da på og bli gravid på, så da får vi håpe det går greit..
Grigri m/3 gutter Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Når vi begynte å tenke på en nummer 2, ville jeg unngå å gå gravid på sommeren. Jeg gjorde det med førstemann og det var pyton. Vi satset på vårbarn, og skulle begynne å prøve fra ca juni for å få i mars-april-mai. Det satt på første forsøk, jeg ble gravid med termin i begynnelsen av mars, men siden det var tvillinger kom de ut i februar. Arveklær er også lurt å tenke på, men man vet jo ikke kjønn så det kan jo bli at alt må kjøpes inn i en annen farge uansett. Vi har bare gutter, men mye av arvetøyet var litt feil str for årstiden selv om de er født bare 3 mnd forskjell (pluss 2 år).
Tante Gustava Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Storebror er født i mai, lillebror er født i august. Vil absolutt anbefale vårbarn. Deilig å ha nyfødte i den varme tiden, man slipper å kle de i lag på lag, og man kan faktisk trille tur fra første stund. Og veldig deilig å slippe å være høygravid om sommeren! Storebror som ble født i mai var 15 mnd når han begynte i barnehagen. Lillebror var 11... Altfor tidlig syntes jeg. Vi var også heldige iom at han faktisk ble født i august, hadde nemlig termin i september og da hadde det blitt veldig vanskelig siden han ikke hadde hatt "rett" på barnehageplass før han var nesten 2 år... Her har forresten de aller fleste klær kunne gått i arv, lillebror er større av vekst enn storebror så de passer til nå perkeft i årstiden. Eneste var at jeg måtte kjøe noe ulltøy til den første vinteren til lillebror.
Gjest Kira er rød på nesen ♥ Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Vi har nå også akkurat begynt å tenke på nr 2, men må innrømme at vær og vind ikke har noen innvirkning på når vi skal begynne. Datteren vår er forresten født i september, og her var det null problem mtp barnehage... men så er det full dekning i den kommunen vi bor i også da! Det jeg tenker mest på er at den yngste (som nå er 15 mnd) har blitt gammel nok til å klare diverse ting selv. Og forhåpentligvis kommet over den verste mammadalt-perioden;) Så vi planlegger å starte til sommeren, og hvis det klaffer uten at det går for lang tid vil det bli mellom 2,5 og 3 års aldersforskjell.
Lemonia Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Da vi begynte å prøve på nr 2 var ikke årstid med i betraktningen i det hele tatt. Det er fordeler og ulemper med alt. Storebror er født i begynnelsen av desember, i følge mange her inne den verste tiden å bli født på, men det er ikke noe vi har tenkt på og det har hatt mange fordeler også. Lillebror blir født i mars, så en litt annen tid på året, men samtidig såpass nært at jeg tror de kan bruke hverandres klær til rett årstid ganske greit også. Litt koselig å få barn til en annen årstid enn sist, men det er mer for variasjonens skyld og ikke fordi det var noe galt med den ene årstiden. For oss var det aldersforskjellen som var det avgjørende. Vi ønsket dem ikke for tett, men ikke for langt fra hverandre heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå