Mjølkekua Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Vi har ei tulle på straks 7 mnd. Hun veide 9,3 kg på 6 mnd. kontrollen og er ei puppegla', mammaelskende søtnos. Hun har hele tiden spist mye på kvelden/natten, alt fra 2 til 8 ganger, og hun våkner gjerne hver 30 minutt fra kl 19 (leggetid) til hun får komme opp i sengen vår kl 22-23. Prøver vi å legge henne tilbake i sengen blir det rabalder. Vil ligge tett, tett på mamma (og bare meg..). Vi har nå bestemt oss for å gjøre noe med dette, og har i dag satt i gang "prosjekt sove i egen seng" og "kun ett måltid per natt". Hun får ikke så mye mat ilpa dagen ennå da legen mente hun hadde en tilfredsstillende vektoppgang på morsmelk. Vi gir derfor litt brødskive på morgenen/lunsj (det er en hit) og 1/2 avokado eller litt middag rundt middagstider. Hun har i det siste blitt sint om vi gir henne grøt, så jeg har kuttet ut dette på kvelden en periode. Hun får melk fra begge bryst rundt kl 18. Og igjen litt melk på sengekanten før hun legges i egen seng, ellers ca hver 3 time dagen igjennom. Høres det greit ut? Når bør nattmåltidet være? Jeg tenkte det hadde vært praktisk å gjøre dette i det jeg legger meg kl 23, eller utsette det til senere? Jeg har planer om å trappe opp litt på mattilbudet på dagtid, og når jeg er oppe 3-4 fulle måltider skal jeg til bukt med siste måltidet. Skrik og skrål reger vi med. Pappaen tar første natta, jeg andre.. Så får vi se an hvordan det blir etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå