Gå til innhold

Hvilken vogn anbefaler dere til meg? Se behov i tekst...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor på landet, er mye ute. Her er det mye vær og vind, men også bakker! Det vil si at den må være lun og god, men samtidig lett.

Den må ha stor bag, men så må den være nett når den er sportsvogn... har ikke planer om å skifte vogn når bagperioden er over.

Har dere noen tips??? Blir veldig takknemlig for svar...

Videoannonse
Annonse
Gjest En til 2011 <3
Skrevet

Mine krav var veldig lik dine da jeg kjøpte meg vogn. Ble Simo Kombi på meg :)

Angrer ikke et sekund. Syns jeg fikk mye vogn for pengene. En super vogn på ALLE måter. Anbefales på det sterkeste :)

Lykke til med kjøpet :)

Skrevet

Jeg bor i Lommedalen og er mye ute i bygda og i by, sommer som vinter.

Kan på det sterkeste anbefale TFK joggster twist. Det er en trejuling, men meget stabil. Bagen er perfekt om vinteren, da den er litt lukket. Det følger med myggnetting som også kan brukes om vinteren for å holde sneværet unna. TFK har også skivebrems, det har ikke de andre vognene. De har kun stopper. Sportsdelen er helt perfekt når småen er 6 mnd og må over i sportsdel. Passer fint fra de er 6mnd til 3-4 år. Det er en stor sportsdel.

Mankan legge ned sportsdelen slik at den fungerer som seng når barnet skal sove. Her følger også myggnetting med som beskytter mot insekter og snevær. Jeg har bare blitt mer og mer glad i vogna. Ser andre sliter litt i overgangen fra bag til sportsdel med andre vogner, da sellene sitter løst.

En annen ting at forhjulet kan svinge. Praktisk hvis du skal på shopping. Det kan også låses om du skal gå i løs snø.

Lykke til med valg av vogn.

Skrevet

Jeg hadde Simo kombi med nr 2 og var jempefornøyd :)

men duoutgaven er flere Kg lettere, men ellers samme vogn. Den gikk jeg for meg nr 3.

Skrevet

Vil absolutt IKKE anbefale en TFK. Mindre lun vogn skal du virkelig lete lenge etter! Gikk konstant med "stormtrekket" til den jeg, selv om det ikke blåser så ille her. Stabil oppfattet jeg den heller ikke som! Har venner som har hatt alvorlig velt ulykke med vogna.

Byttet til en Emmaljunga City Cross, og er strålende fornøyd.Den er lett, god å trille, lun og mini sitter bra i den! Men den fyller vel ikke ditt krav om stor bag. Men med et nytt vinterbarn regner jeg med et at går greit.

Skrevet

Jeg vil også anbefale TFK. Vi bor landlig til og vognen fungerer likegodt i by som på skogsstier. Den er også en stabil trehjuling, da sportsdelen er vent ra deg og tyngdepunktet til baby er over de bakerste hjulene. Bagen er stor (3 cm kortere enn Simo sin) og vognen er lett å legge sammen samt ikke så tung (ca 13 kg). Sportsvogna tar også vedig liten plass i bilen. Vi byttet til sportsvogn da baby var 6 måneder. På slutten av bagperioden, når baby ville opp og se, klikket vi bilsetet (Maxi cosi) på vognunderstellet istedet (om det var utenfor sovetid), så fikk baby komme seg litt opp og følge med rundt seg.

Jeg har ikke opplevd at en må bruke stormtrekket hele tiden (som en annen her skriver), men om det blåser kraftig har jeg naturligvis gjort det. Kalesjen er stor og dyp og baby ligger godt beskyttet når han sover. Gode seler er det også i sportsdelen (er avhengig av det da baby er rimelig aktiv).

Lykke til med valg av vogn. Vi venter nå nr 2 og er avhengig av søskenvogn da baby er 13 måneder når nestemann kommer og jeg tror jeg går for samme vogn i "tvillingform" da, evt Easywalker eller Mountain Buggy som er litt i samme gaten.

Skrevet

Jeg kan også anbefale TFK joggster twist. Vi bor på landet og har vært mye ute i snøvær med nr 1.

Simo kombi er en solid og stabil vogn med dyp og lun bag, men du finner jo ikke tyngre vogn på markedet! Har mange venner som har hatt den og var fornøyd med den som bagvogn selv om den var tung, men alle har skiftet vogn da sportsdelen skulle tas i bruk.

Da ville jeg nok heller kjøpe en Emmaljungavogn hvis du helst vil ha en 4-hjuling.

Skrevet

Simo Kombi :)

Skrevet

City cross :) men baggen er ikke stor. Skal du ha større bag må du gå for en tyngre vogn Simo combi, Emm Edge duo o.l.

Skrevet

Hei!

Vi har både TFK og simo kombi vogn. Vår sønn på over 2 år sover godt i begge vogner fortsatt, er veldig glad i begge vognene, men ville ikke vært foruten simo vogna. Ja, den er tung og løfte inn og ut av bil, men den virker ikke så tung å trille siden den luftfylte dekk og ikke minst så har den god plass i kurven under som også er lett å komme til. Det er ikke stor forskjell på baggene til TFK og simo kombi. Det er lurt å se på sidene til www.barnevognguiden.no. Der ser man mål og vekt til stort sett alle vogner. Ulempen med TFK joggster twist er at man ikke kan snu sportsdelen. Ellers er den ei super vogn!

Jeg vil i alle fall anbefale vogn med luftfylte dekk.

Lykke til med vognvalg!

Skrevet

Hei

Kan anbefale Emmaljunga edge duo kombi. Hadde den til førstemann og var veldig fornøyd, kommer ikke til å bytte vogn nå. Den har stor bag som er veldig greit om vinteren med stor pose, Bodde på landet hvor det var kaldt vinter og mye bratte bakker med nr en. Ingen problem å gå i oppoverbakker eller å la minsten sove ute. Den har like stor bag som Simo, men er ikke like tung. Fordelen med duo vogn er at du ikke trenger å dra på sportsdelen i den perioden du bruker bagen da de to brukers separat. Lykke til med valget!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...