Vicky 83 Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Sånn utenom det åpenbare: - spise mindre - spise sunnere - trene mer - ikke spise snop, kaker osv. - ikke drikke brus og annen søt drikke Har dere konkrete kostholdstips? M
Ulme Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Det er et ganske enkelt regnestykke, hvis du forbruker mer enn du inntar vil du gå ned i vekt. Anbefaler deg å registrere det du spiser en periode, da lærer du hva forskjellige mengder mat innholder. Gratis på vektklubben.no, for eksempel.
Vicky 83 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2011 Fortsetter her. Maten bør være enkel å tilberede og ikke koste altfor mye. Samtidig skal det være et kosthold som også barna mine kan ha visst de vil. Jeg skal være et forbilde for de, og det skal ikke være slik at resten av familien er nødt til å spise noe annet enn meg. Hvis barna vil ha det samme som meg, skal de kunne få det. Det må altså være noe jeg kan leve med over tid. Jeg trener noen ganger i uken, og tenker litt på hva jeg spiser. Men for å virkelig få resultater, må man endre kosthold også. Noen gode tips?
*Minnie Mus* Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Det eneste som funker for meg er lavkarbo. Det funker som bare det, kiloene renner av. Det er lett å leve med, man spiser så mye god mat og mister suget etter noe søtt...
Ulme Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Du kan i prinsippet spise hva du vil, men justere mengden veldig ned hvis det er noe med mye kalorier i. Velg rent kjøtt, karbonadedeig fremfor kjøttdeig, mye grønnsaker og mindre ris/potet/pasta. Spis knekkebrød fremfor brød, velg magert pålegg som skinke, lettost, kalkun, makrell i tomat. Kan lett servere pølse og lompe til middag, men velg da typen som heter "god og mager" så sparer du mange kalorier.
Vicky 83 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2011 Hvordan er ditt kosthold i forhold til resten av familien da? Spiser barna dine veldig lite karbohydrater også? Spiser du/dere brød? Hvis ikke må det vel bli veldig arbeidskrevende? Spesielt hvis du skal lage slik mat til alle barna sine måltider også, Kan du gi meg noen eksempler på hva du/dere spiser til frokost, lunsj, middag og kvelds? Er det ikke dyrt å leve på lavkarbo? Brød, ris, poteter og pasta er jo billig mat som metter magen.
*Minnie Mus* Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Det er litt tidkrevende.... til å begynne med. Men når du får dreisen på det etter noen dager, ja da går alt MYE enklere.Jeg lager ofte opp endel mat av gangen som jeg enten fryser ned eller lar stå i kjøleskapet, så spiser jeg av det... Jeg går på ketolyse "light". Jeg teller ikke karbohydrater, for jeg vet sånn ca hvor mye det er i de fleste matvarene jeg bruker. Og jeg går over grensa på 15 karb. daglig. Men jeg er fortsatt i ketose, dvs at jeg forbrenner masse fett. En dag er ikke lik en annen her, men feks kan jeg spise slik: Frokost: eggehakk og bacon, ev rester fra forrige dags middag. Ost og skinke sammenrullet er også godt. Hender jeg bruker ostekjeks under, da blir det nesten som knekkebrød. Middag: Kjøttkaker, kålstuing, brokkoli, saus og ertestuing (bruker ikke så mye erter, siden man skal være forsiktige med det.) Lager poteter til ungene, men de spiser ikke jeg. Kveldsmat:Feks minipizza med pepperoni/tacokjøttdeig etc... Noen ganger passer det at vi spiser det samme, jeg kan jo spise alt av kjøtt, fisk og kylling, kjøttdeig etc og sauser og endel grønnsaker. Det viktigste er å kutte ut søtsaker, mel, pasta, poteter, brød og ris... Jeg er egentlig veldig glad i sjokolade, brød og ris, men mye av suget har faktisk blitt borte.. Får jeg lyst på noe, lager jeg muffins eller spiser brinkebærkrem, gele etc--- Er masse man kan lage, men det smaker jo ikke SÅÅÅ godt som sukkerbombene da.. Det er sant at det er litt dyrere mat man spiser på lavkarbo, men man orker ikke så mye, så jeg har ikke merket det på lommeboka. Og med tanke på alt det snopet jeg har kjøpt tidligere, så tror jeg heller jeg går i pluss:-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå