Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Har vært sammen med mannen min i 10 år, og har blitt invitert på middag til søsteren hans 1 gang...og da hadde dem spist før vi kom fordi datteren i huset som den gang var 1 år var sååå sulten. Hver gang dem kommer til oss så har vi alltid ordnet i stand noe, eller så ordner vi noe når dem kommer. Sulter ikke i vårt hus for å si det sånn..Inviterer jeg folk på middag så spiser jeg hvertfall ikke før gjestene kommer....Når vi er der kan gjerne hun finne seg en brødskive etc uten å spørre om det er andre som vil ha + +...er dette normalt eller??
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Det med middagen synes jeg er litt sært... en spiser ikke middag før gjestene kommer! Hvis 1-åringen var sååå sulten, så hadde det vært helt normalt for meg å gi barnet mat før gjestene kom. Får dere aldri noe til kaffen når dere er på besøk? Da tenker jeg på planlagte besøk. Selv har jeg bestandig noe i fryseren som lett kan tines/varmes i ovnen hvis det skulle dukke uventede gjester opp - eller iallefall en Nidarpose. At de setter seg til å spise brødskive når dere er der uten å spørre synes jeg er litt rart også, iallefall hvis dere er invitert på besøk. Dukker dere uventet opp er det kanskje midt i lunchtiden, men allikevel.... hvis jeg ikke hadde hatt nok til alle, hadde jeg unngått å spise akkurat da, men selvfølgelig spurt barna om de var sultne! Så nei... jeg synes ikke du er sær!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Vi kommer aldri uventet da vi bor noen timer unna..så ja..sånn er det bare..vet ikke om det er forskjell på nord og sør jeg..hehe.... siden jeg selv er fra østlandet og familien hans er fra finmark...trodde man var gjestfrie der jeg da men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå