Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Men i kontrakten så står det at oppsigelsesfristen skal være 3 måneder til opphør ved utløpet av en kalendermåned. Har dette noe og si på når i måneden jeg kan si opp leiligheten? Det står ikke noe om det skal være skriftlig eller muntlig. Aldri gjort dette før, men vil få sagt den opp snarest. Vær så snill og svar på en fornuftig måte istedet for å hakke på meg. Jeg er ny på dette med å klare meg alene.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Når du sier opp gjelder oppsigelsen fra den 1. i neste mnd.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Det betyr jo at man sier opp f.eks. mandag 3. januar så må man betale ut januar + 3 mnd. Du sier opp skriftlig. Og du trenger ingen grunn til å si opp forresten.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Det betyr at oppsigelse går fra 1. i hver måned. Altså: Om du sier opp i morgen, 2.januar, så vil den være gyldig fra 1.februar og så løpe i 3 måneder til utgangen av april. Enkelte huseiere viser litt slingringsmonn om de kan få inn andre leieboere så jeg ville tatt en telefon til huseier for å høre hva han/hun mener.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Takk for svar. Da sier jeg opp i morgen! Men med skriftlig, skal jeg sende sms eller gi de et brev? Kan jo prøve å snakke med de om å finne en ny leietaker ja, siden jeg ikke har råd til å betale for 2 leiligheter samtidig. HI.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Blir vel kanskje for sent å si opp leiligheten i dag? Dumme meg som ikke tenkte på dette tidligere i dag... HI.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Skrev et brev om at jeg sa opp å la det i postkassa nå jeg, så får de velge selv om oppsigelsen gjelder fra denne eller neste måned. HI.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Skulle den gjeldt fra den 1.januar måtte du ha sagt opp senest i går.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Æsj. Jaja, bare å håpe på at vi finner ny leietaker som vil ta over før om 3 måneder da.. HI.
Lunapuna1985 Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Du får levere skriftlig og ta en prat med de i morgen, håper de kan ha litt forståelse for oppsigelsen selv om den kommer 2 dager etter fristen.. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Tror ikke man har lov til å si opp "uten gyldig grunn" eller skal bruke leiligheta selv! Er ikke bare leietaker som har regler og følge,den som leier ut kan ikke gjøre som en selv vil bare fordi man er lei av dem som bor der...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 Åj,unskyld! Leste såååååå feil som det går ann Glem innlegget mitt
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Huh? Hva babler du om, 23:18? Det er jo ikke huseieren som tenker å si opp her. Leietaker trenger overhodet ingen grunn for å si opp.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #15 Skrevet 2. januar 2011 Nå kom jeg selvsagt på at det er søndag. Oppsigelsen gjelder fra datoen på brevet ja? Og ikke dagen de får se brevet? HI.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #16 Skrevet 2. januar 2011 Nei det er ikke rett HI. For at det skal gjelde skal brevet være poststemplet før 1.i mnd. Du kan ikke bare legge det i postkassen og si du la det der tidligere.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #17 Skrevet 2. januar 2011 Faktisk så er ikke reglene så veldig nøyaktige ang dette..Vi sa ikke opp engang, men flytta bare ut ca den 6. en mnd. Ja vet det var veldig teit av oss, men det var litt på sparket. Fikk en leilighet vi kunne leie gratis et par mnd. Ble litt tull ang noen ting som var innelåst. Vi var hos advokat ang noen andre ting og tok da dette også opp. Det kom frem til at selvom vi hadde en mnds oppsigelse så var vi kun pliktet til å betale for di 6 dagene vi bodde der den siste mnd, selvom vi ikke hadde sagt opp. Men råder deg jo ikke til å bare flytte. Prøv å forhør deg med noen venner? Kanskje de trenger leilighet. Mange gjør det på den måten. Slipper utleier å stresse med visninger osv og du kan flytte før tida
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #18 Skrevet 2. januar 2011 Det var jo rød dag i går så jeg kunne jo ikke få det stemplet. Ligger jo allerede der så kan jo ikke bare luske avgårde plukke ut brevet igjen nå? En jeg kjenner fikk sms om at han ble sparket ut av leiligheten, og fikk brev i postkassa uten stempel om at husleien skulle bli høyere. Er det forskjell på det kanskje? HI.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #19 Skrevet 2. januar 2011 Det var jo rød dag i går så jeg kunne jo ikke få det stemplet. Ligger jo allerede der så kan jo ikke bare luske avgårde plukke ut brevet igjen nå? En jeg kjenner fikk sms om at han ble sparket ut av leiligheten, og fikk brev i postkassa uten stempel om at husleien skulle bli høyere. Er det forskjell på det kanskje? Dessuten sier jeg ikke at jeg la det der tidligere enn jeg gjorde. Jeg la det dit i går, og det står den 1. på. HI.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #20 Skrevet 2. januar 2011 Uff. Sliter med tregt internett i dag. Beklager dobbelpostingen. HI.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #21 Skrevet 2. januar 2011 Ha har enten advokaten regnet med dere hadde sagt opp og bodd der 6 mnd over oppsigelses dagen eller han har gitt dere feil svar. Loven er veldig grei angående oppsigelse.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #22 Skrevet 2. januar 2011 Men da er sms datostemplet. Bare å sjekke det. Om du også gitt de brevet direkte inne fristen ville det ikke vært noe problem. Ikke sikker det blir det nå heller, men du har ikke sagt opp innen fristen så du må ikke bli overasket om du må betale ut april. Utleier har sitt på det rene i forhold til kontrakten.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2011 #23 Skrevet 2. januar 2011 Postemplet SENEST 31.12, du burde ha postet det torsdag,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå