Gå til innhold

Barsel ved Ahus hotell


skorpion82

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos jordmor og fikk en folder om "Barsel ved Ahus hotell". Sto endel praktisk informasjon og nyttige ting å vite. Virker som et fint tilbud. Noen som kjenner noe til/ har hørt om hvordan det er å være på hotellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da skal jeg spørre etter den folderen neste uke når jeg skal til jordmor. Har veldig lyst til å ligge på barselhotellet, så far også kan være der. Det koster vel litt for far hver natt, men det er det helt sikkert vært. Har hørt det er veldig bra der. Er som egne hotellrom, felles spisested ( kan også få maten på rommet ) alltid to eller tre jordmødre på jobb så man kan spørre hvis det er noe.

 

når har du termin skorpion82?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har temin 27 februar. Når har du termin?

 

Det koster 300 kr for far å overnatte pr natt. Tror frokosten da er inkludert. Mor og barn dekkes av trygdekassen sto det. Bind til mor og bleier og klær til barnet får man der. Blir overflyttet ca 4 timer etter fødsel.

Var visst samtalegrupper med andre mødre også om jeg ikke husker helt feil. Fint at det er jormødre der man kan spørre hvis det er noe. Selv om både mor og barn må være friske for å være der kan man jo ha spørsmål. Nå er dette mitt tredje barn, men lurer nok på noe alikevel :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 11 Februar, med min første.

 

Jeg fant litt informasjon på hjemmesiden til ahus. Håper selvfølgelig det står bra til både med meg og barnet etter fødsel, men 4 timer etter hørtes raskt ut. Jeg kommer nok til å ha mange spørsmål :P siden jeg ikke har noe erfaring fra før av. Gruer meg mest til ammingen om jeg ikke skulle få til den med det første.

 

300kr for faren pr.natt skal vi gladelig betale:) han får to uker betalt fødselspermisjon eller hva det heter fra jobben. Men satser på å ikke være alt for lenge på sykehuset heller. vet ikke om det er ett maks antall dager man får lov til å være der?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sånn fødselsforebredende kurs på Ahus og da fortalte jordmor at når alt står bra til med mor og barn blir man flyttet over til barselhotellet 2 timer etter fødsel. Har det vært komplikasjoner blir man flyttet til barsel på sykehuset etter 2 timer.

Og når alt går som det skal drar man hjem etter 2 dager.

Far kan også være der, husker ikke nøyaktig pris, men man kan velge mellom to summer, en med kun frokost og en med alle måltid. Var ikke stor forskjell på summene, og det lå på sånn 300 - 400 pr døgn.

 

Jeg gleder meg!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig fint ut med barselhotellet synes jeg :) Hadde vært veldig fint å kunne være der. Jeg har også fått termin 27.02 på Ahus forresten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde ikke gjort noe å få et eget rom, for en gangsskyld...

 

Håper jeg kommer dit selv...

 

termin10...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt med termin samme dag da :0)

Hvordan er formen din?

 

Jeg synes det også høres bra ut å være på barselhotellet :0) Eget rom med bad, dusj og tv. Trådløst nett tror jeg det er der også.

De to gangene jeg har vært på barsel tidligere (gamle Ahus), har jeg delt rom med 2- 3 andre. Har gått veldig greit, men litt urolig for om barna mine skulle gråte mye å forstyrre de andre eller at vi skulle bli vekt på natten o.l. Mye bedre med eget rom hvor en ikke trenger å ta så mye hensyn til andre.

 

I følge folderen er det en velkomstsamtale rett etter at man er kommet for å kartlegge hva en selv ønsker av hjelp i løpet av barseloppholdet og informasjon om tilbudet. Betryggende at det går ann å få hjelp hvis det skulle være noe selv om mor og barn har det bra og fødselen har gått greit.

Bildene av rommet ser fine ut også. Gleder meg faktisk :0)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er veldig bra :) Ser ut til at det skal gå greit å jobbe fullt frem til permisjonen starter, så da blir ikke ventetiden hjemme sååå lang. Med deg da?

 

Jeg gleder meg også :) Spennende å se hva som skjer!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var på svangerskapskurs på Ahus i går og fikk beskjed om at hvis alt er fint med mor og barn , så blir man automatisk flyttet over til hotellet etter 2 timer. Det er ikke noe valg lenger, man får kun være på barsel inne på selve sykehuset hvis det er noe komplikasjoner.

Far til barnet kan sove over på hotellet for ca 300kr natta, men får ikke sove over på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i fin form marit&henning.

Jeg jobber 60 % og synes det er greit. Godt med litt overskudd når jeg kommer hjem fra jobb og skal være sammen ungene. Litt smerter i bekkenet og halsbrann ellers er formen fin. Merker at magen er blitt stor :0) Kjenner masse liv og det er hyggelig. Jenta mi på 4 år har også kjent det, noe hun syntes var morsomt.

 

Så bra at du er blitt litt informert bebijulie ¤ høygravid ¤ :0) Fikk du omvisning der også?

Etter å ha vært litt usikker i starten, tror jeg det kommer til å være fint å være på barselhotellet. Ser fram til å ha eget rom :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke omvisning på hotellet, fikk bare omvisning på fødestuen. Men bare den i seg selv ser jo ut som ett stort hotellrom. Dere burde glede dere!

Først 1 rom der det er undersøkelsesbenk, "go stol", data og TV. 2 rom er bad med hjørne badekar, stor dusj og do. 3. rom er der selve fødesengen er ( den er svæær ) med alle smertestillende og redskap man måtte trenge. Babysengen står ferdig redd opp og det står en "kuvøse" der hvis det skulle skje noe spesielt med babyen når den kommer ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...