Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Sjanell. Jeg vil gjerne gjøre en norsk vri på et vakkert fransk navn. Moren min tror derimor at hun vil synes det er tungvint selv siden alle automatisk vil skrive Chanel når hun sier navnet sitt. Hva tror dere?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Jeg synes Chanel er finere. Kjenner flere som heter det.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Jeg tror hun vil måtte stave navnet sitt resten av livet, Sjanell? Seriøst? Jeg er enig med moren din, blir jo rett og slett bare dumt å gjøre en norsk vri på et utenlandsk navn!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Jeg håper, og tror at du tuller med oss... Uansett så synes jeg Chanel også er et håpløst navn på norske unger...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Burde jo kanskje ha lagt til at faren hennes er fra Kongo, og det er jo et fransktalende land. HI
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Hvorfor vil du at datteren din skal ha et fransk etternavn som fornavn?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Altså ser penere ut med tanke på jobbsøknader o.l Forøvrig så tror jeg du bare tuller for her inne er det så mange som synes det er så moro å tulle med alle navn som ikke passer normalen. Jeg bor i utlandet og er vant til at folk velger akkurat det navnet de ønsker for sitt barn og ingen gjør narr av det. Herlig og befriende! Det er veldig småbysteming anngående navn på dette forumet.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Etternavn? Hva har du røyka i dag a 17.31?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Chanel er pent, og skrivemåten Chanel er absolutt best.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Jeg synes også Chanel er pent, men du bør skrive Chanel. Tror det vil se bedre ut på papir og det teller faktisk når hun blir eldre og skal fylle ut søknader o.l Jeg kjenner ei jente som heter Chanel og hun er en vakker person.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 Sjanell/Chanel, potato, potata. Det er et dritstøggt og blodhharry.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Til informasjon, Den franske uttalen av Chanel kan ikke erstattes av det du skriver her (Sjanell). Det uttalles på to forskjellige måter. De sier ikke "sj" i Frankrike. Hvis du vil jenta di skal hete Chanel, bør du jo skrive det slik. Hilsen master i fransk.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #16 Skrevet 1. januar 2011 Det skrives DRITSCHJTØGGT altså 17.51. Er du mongo eller?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 seriøst?er det virkelig det du vil at jenta di skal hete for resten av livet?sjanell?kantarell?sjanseløs?kanskje?herrejesus,stakkars jente sier jeg bare.og Chanel er like tragisk,kall hene like godt Yvest St. Lorain istedet!eller Dolce Gabana! Sjanell -Chanel,same piece of shit sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #18 Skrevet 1. januar 2011 Hei du master i fransk. (Utrolig merkelig studievalg, men nuvel, det er ikke det dette handler om) Hvordan er det franskmennene uttaler Chanel da? Hvis de ikke uttaller det Sjanell?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #19 Skrevet 1. januar 2011 Du må heller skrive det på mest mulig sær måte, i ekte dib-ånd ( tenker på navn som Chaspher, lol) -Så hva med Schanel? eller Shanehl
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #20 Skrevet 1. januar 2011 Merkelig studievalg eller ei, jeg er da strålende fornøyd, jeg - det er det som teller. Jeg har dessverre ikke fonetiske tegn på denne pc-en, så det er derfor litt vanskelig å skrive uttalen. Dersom man hysjer på noen (shh!) kommer man om enn noe nærmere den franske Chanel-uttalen. Men som sagt, litt vanskelig uten fonetiske tegn. - master
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #23 Skrevet 9. januar 2011 Er det fonetiske der riktig? http://en.wikipedia.org/wiki/Chanel
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2011 #24 Skrevet 9. januar 2011 Du tuller nå? Ingen vil ungen sin så vondt... Sjanell ser ut som et hjemmesnekra navn laget av foreldre som ikke kan lese eller skrive. Hadde vi hatt trailerparks her i Norge kunne du like gjerne sendt inn søknad for lille Sjanell med det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå