Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Min jente på 19 mnd begynte å spy natt til i går, og har spydd flere ganger i går, pluss diarebleier... Spydde i går ettermiddag, så sov hun natten gjennom, vqar flink å drikke i går, og drakk litt når hun våknet i dag, og litt til frokost i halv ti tiden.. Men INGENTING etter det, ikke en dråpe. Har prøvd alle slags typer drikker.. Hun spydde i tilegg i halv ett tiden i dag, på hele badet! Men ikke taleom om hum vil ha noe å drikke... Hun har sovet i 1 time her og der, og når sover hun igjen.. Og nå lurer jeg... hvor mange timer kan hun gå uten å drikke før jeg ringer lege? hun er tørr på lippene, men nekter selvom!
Guttemamma75 Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Så lenge hun produserer urin og har våte bleier, samt allmentilstanden er ok går det greit.. Forsøk å friste med saftis eller isbiter kanskje? Og gi væske i små mengder ofte, gjerne med sprøyte i munnen..
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. januar 2011 Bleiene er rimelig tørre, og hun bare ligger på sofaen, hun orker ikke å reise seg i det hele tatt... Hun er ellers en meget aktiv jente! Hun vil ikke engang ha juice på sånn liten kartong, noe hun ellers hadde blitt i ekstase for... Jeg er ikke den som ringer legevakten for hver minste ting, men jeg blir bekymret når hun ikke drikker, og er så dårlig... Men vet ikke hvor mange timer uten drikke som er "greit" når de har omgangssyken..
FruTB Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Er det første gang hun har omgangssyken? Da slår den nemlig litt ekstra hardt til. Det du beskriver høres veldig likt ut som slik vi hadde det første gang (befant oss på sykehus fra før, og Bo måtte få intravenøst pga dehydrering den gang). Jeg tenker at ett døgn uten væske kan gå greit, men ikke noe utover det. Som regel drikker de litt før det har gått så lang tid også. Om du er usikker eller bekymret så ta en tlf til legevakten så får du snakket med de som virkelig kan det. I mellomtiden kan du jo rett og slett tvinge i litt vann med en engangssprøyte. Gi for eksempel 5 ml hvert 10 minutt. Eventuelt la henne få suge på en fuktig klut, saftis, isbit ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå