2harBlitt3<3 Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 Med deres førstefødte, var det noe likhet med når babyen kom sammenliknet med deres mor? Altså om hun fødte før eller etter termin kontra dere? På min mors side så har ingen blitt født etter termin, senest på termindato, så lurer på om det kan gjelde for meg og.. Vet det er dumt å spekulere for han kommer når han kommer(termin om 16 dager), men litt nyskjerrig bare:) Glad for alle svar:)
ungmortil3 Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 Min storesøster (min mors førstefødte) kom 11 dager over termin, fødselen startet med rier og varte i 23 timer. Sønnen min (min førstefødte) ble født 3 dager før termin, fødselen startet med vannavgang og varte i 11,5 timer. Jeg var veldig innstilt på å få en lik fødsel som min mor, men jeg kan ikke si jeg så mange likheter, noe jeg igrunn er veldig glad for! Det eneste som var likt var at vi begge "trippet" da vi hadde rier .
Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄ƷXenalita Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Her arvet jeg min farmors gener.. Han kom 16 dager etter termin. Min mor fødte begge gangene så og si på termindato.. Og min kropp er som en kopi av hennes utseendemessig..
2harBlitt3<3 Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 1. januar 2011 såppas ja.. da kan det jo like godt skje før som over.. Både jeg og søster er født før og til termin, min mor 15 dager før og hennes bror en uke før.. Men det trenger jo ikke ha nope å si.. Er det forresten vanlig at jordmor sjekker åpning/modning og div på kontroll etter fulgått 38 uker?
lisa3 Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Min mamma fødte til termin med sine to førstefødte, og 5 uker før tiden med meg. Selv gikk jeg ei uke over tiden med første, fødte dagen før termin med andre, og tre dager etter termin med tredje... Ellers har vi begge hatt effektive, korte fødsler med ekstremt effektive rier begge to.
♥Mammatil3små♥ Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Min mor fødte sin første i uke 26, nr. 2 i uke 34 ,nr. 3 i uke 36, nr. 4 i uke 36 og nr. 5 i uke 38. Min første fødsel startet i uke 26, men stoppet igjen heldigvis. Han ble etter noen mnd. sengeleie født i uke 37:) Min nr. 2 ble født i uke 39:) Søsteren min har 3 barn. Alle er født i uke 36. Så her i familien har iallefall ingen blitt født på overtid...
ei lita tulle født 31.01.11 Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Mi mor fødte alle ungane for tidleg-litt usikker på storebror, men eg er født 10 veker før tida, og lisjebroren min ca 6 veker før trur eg? Eg sjølv fødte tre dagar over termin (som var bombesikker pga IVF)...hadde ei innlegging på sjukehus i veke 33 og fekk riedempande og lungemodningssprøyte fordi dei frykta guten vår kom då, men eg gjekk altså over tida til slutt likavel
Lemonia Skrevet 2. januar 2011 #8 Skrevet 2. januar 2011 Jeg, førstemann, ble født to uker på overtid. Min første ble født en uke før termin. Ingen likhet altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå