Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/262250.cms Er det slik og forstå at de håper mindre mennesker vil oppsøke Nav??
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 De håper vel at folk kan prøve å ta litt mer ansvar selv og søke informasjon på www.nav.no istedetfor å plage nav ansatte på kontorer og telefon med spørsmål de fint kunne funnet ut av selv om de brukte noen minutter på nettet...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Enn de som ikke har økonomi til og ha internett, er det bare og åpnet et abonnement og sende fakturaen til Nav så betaler de fremfor at man får personlig hjelp på Nav???
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 nei, men de kan gå på det lokale bibiloteket eller på nav. begge steder har data. eller de kan ringe. poenget er ikke at folk ikke får lov å ringe, men at folk er teite å ringer for ting som er helt unødvendige å ringe om. noe som = lengre køer
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Ja, de håper jo på det. For det ligger veldig mye informasjon på nav.no som folk kan finne ut av selv. Det ligger veiledere så man kan fylle ut søknadsskjemaer på egenhånd, og om man bare klarer å fylle det ut halvveis, så har man allikevel kommet et stykke på vei før man tar kontakt og ber om hjelp. Nav må spare penger, og mange steder kuttes det i stillinger samtidig som arbeidsmengden øker. Da må man "oppdra" brukere til å tilegne seg informasjon på egenhånd. Veldig mange kommer eller ringer til nav for å spørre om utbetalingsdatoer, søknadsskjemaer osv. Om bare noen av de som gjør dette lærer seg til å finne denne informasjonen alene, så frigjør det tid for navansatte til å gjøre viktigere ting.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 Kanskje like greit. De på NAV er jo ikke i stand til å hjelpe til uansett. 87% av de ansatte på NAV er ubruklige, med null oversikt og kompetanse.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 For all del ikke ring dem om utbetalingene ikke kommer til beregnet utbetalingsdato, kan jo hende du kan finne svaret på nav sine sider!!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Deg om det...eller, er du en av de som sto å skrek til meg på lillejulaften om hvor udugelig nav er fordi du hadde glemt å sende inn meldekortet ditt og derfor ikke fikk penger før jul? Eller er du hun som ville ha sosial nødhjelp fordi du ikke ville ta hull på sparekontoen? Eller hun som ventet i 8 uker etter at du sa opp før du meldte deg som arbeidssøker, og dermed gikk bananas når du skjønte at du måtte vente i enda 8 uker før du kunne få dagpenger? Det er ikke alltid det er nav som er "udugelige" når folk klager...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Alternativt så kan du, før du ringer, vente til utbetalingsdatoen er omme, sjekke om banker din er den som somler, eller undersøke om du leverte meldekortet ditt i tide. Om du har gjort alt ditt, så kan du selvfølgelig ringe og høre. Det det er snakk om er at du ikke trenger å ringe hver måned for å høre når utbetalingsdatoen er denne gangen...
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Spørs kor flinke dei er og oppdatere da ? Det er regler for utbet. Kva hadde dokke gjort om lønningen ikkje kom til avtalt tid ( hm må ringe og hør korfor) Håper nav oppdaterer kjapt da.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 din subjektive virkelighetsorientering er ikke mye verd, bortsett fra sure oppgulp. med mindre du har en politlig kilde som sier at dette stemmer
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Jeg bruker og ringe Nav og høre om når jeg bør kontakte lege dersom jeg ikke har hatt avføring oå 1 uke, eller at hørselen er redusert. Normalt bruker de og si at jeg bør ringe legevakten om det er utenom legekontorete åpningstider, eller at de kan hjelpe meg og finne ut hvem som er min fastlege, siden de har tilgang til tjenesten!:-))
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #15 Skrevet 1. januar 2011 sure oppgulp...hehe...Tydelig at ikke du er virkelighetsorientert;)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #16 Skrevet 1. januar 2011 At NAV er ubrukelig er jo ikke noe nyhet. Alle vet jo det! Bare ikke de få som selv jobber der og mener de gjør verdens beste jobb.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 agumentet ditt blir ikke mer rett selv om du gjentar deg selv
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #18 Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke noe "alle" vet. Jeg har fått kjempegod hjelp og oppfølging under sykdom, støtte til videreutdanning og er nå på vei tilbake i arbeidslivet igjen. Jeg har ikke møtt på hverken ubrukelige, udugelige eller ufyselige ansatte i nav.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #20 Skrevet 1. januar 2011 her lukter det NAV ansatt som gjerne ønsker og støtte opp under seg selv
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #21 Skrevet 1. januar 2011 Tror pokker meg jeg hadde blitt mannevond av å jobbe på Nav. Tenk å måtte forholde seg til egoistiske, arbeidssky, late og selvsentrerte STAKKARER 8 timer daglig, 5 dager i uka. Som bare krever og klager og krever og klager... ikke jobber dem, så skal de til og med klage på at de må bruke litt av sin dyrebare surfe-på-nettet-og-klage-over-Nav tid på å måtte sette seg inn i ting SELV! All respekt til Nav-folk som holder ut å høre på all syting og "stakkars MEG, noen ANDRE må ta ansvar for meg, JEG kan jo ikke gjøre det!". Håper seriøst det blir borgelig flertall ved neste valg, som kanskje kan reversere noe av galskapen sosialistene har fått igjennom her til lands. Og jeg er i utgangspunktet sosialist selv!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #22 Skrevet 1. januar 2011 15:53, vet du hva den største forskjellen på en Nav-ansatt og en Nav-bruker er? Den Nav-ansatte JOBBER og BIDRAR til fellesskapet, i motsetning til brukeren som i altfor mange tilfeller bare snylter. Som små parasitter. Og, enten man snylter eller ikke, så er det minste man burde kunne forvente av brukerne et snev av takknemlighet og ydmykhet for at Nav-systemet i det hele tatt eksisterer. Når jeg leser hvor kravstore og utakknemlige Nav-brukerne er her inne så er jeg frista til å stemme på dem som vil legge ned hele dritten!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #23 Skrevet 1. januar 2011 Du siste her skjønner virkelig ingenting. NAV har seriøse problemer. Dårlige ansatte og dårlige rutiner er roten til mye av problemene. Det blir bare labert å skylde på krevende brukere. Dette er noe de burde tåle som alle andre som jobber med mennesker i vanskelige situasjoner må!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #24 Skrevet 1. januar 2011 18:34: "Dårlige ansatte"??? Den var drøy synes jeg. Hvis dere Nav-brukere ikke er fornøyde, så kan dere jo begynne å jobbe i Nav selv? De trenger jo åpenbart folk der. Eller... nei, at dere skal jobbe er vel for mye forlangt. Sitt heller hjemme og klag over de som faktisk gjør en innsats dere!
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2011 #25 Skrevet 1. januar 2011 Får noen brødhuer dere er. Tror dere virkelig det er bare arbeidsledige som benytter seg av NAV?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå