Gå til innhold

Lot 6 åringen min smake alkohol i går.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herregud så mange skinnhellige "voksne" på en og samme plass... Cideren fra europris klassifiseres som alkoholfri, og er brukt i maaaange hjem til barn som feirer. Enten det er nyttårsaften eller bursdag. Vi har brukt den fra våre barn var små, og kommer til å gi den til lillepia når hun er gammel nok til å forstå dette med spesielle anledninger.

Men når dette er sagt, kan jeg skjønne at noen reagerer. HI`s innlegg er skrevet på en slik måte at det bare kan skape reaksjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor MÅTTE du gi barnet ditt Cider? Hvorfor kjøpte dere ikke brusen Cider istedet? Dette handler kanskje mer om hvordan dere voksne ville ha det, og ikke hvordan barnet ditt, evt. barna ville ha det på nyttårsaften?

 

Man kan fint drikke brus som voksen også, det er rett og slett STYGT å sitte å se på at voksne drikker foran barna sine, og dette skaper ufine verdier barn fint kan lære senere i livet, og ikke av sine såkalte foreldre!

 

Skikkelig skremt over hvor mange som lar barna sine "få lov" å drikke alkohol her inne. Hva er vitsen? Hvorfor ikke kutte ut alkoholen alle sammen..? Er det sånn at man MÅ drikke på denne dagen, vi gjorde ikke det foran 2åringen vår, og kommer hheller aldri til å gjøre det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drikker brus hver lørdag. Brusen cider har jeg ikke sett noe til.Hva er det,og hvor kjøper jeg den?

 

Som sagt,dette var det mest spesielle jeg fant som ikke var brus. Og ja,det er oss voksne som liker å ha det litt finere på nyttårsaften enn ellers i året.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok måten du skrev innlegget på, som provoserte mange her inne.

Mine unger drikker ikke brus, så den problemstillingen slipper jeg.

De er fornøyd med saft, og godt er det ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt tydelig at du, Hi, er ute etter å provosere med den overskriften. Det viktigste for deg var tydeligvis å få fram at dere lot 6-åringen smake alkohol. Hadde blitt noe annet om du for eks. hadde skrevet: " Lot 6-åringen smake på cider fra Europris i går".

 

Du vet du provoserer, og du vet det var det du var ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,ser det at overskriften provoserer.Og at hovedinnlegget kunne vært lengere og med mere informasjon.

Overskriften er jo valgt med overlegg for å få rullet igang en diskusjon,såklart:)

Hovedinnlegget er dårlig pga tankeløshet hos meg,det beklager jeg.

 

Men jeg vedder en tier på at det var fler enn to barn i norge i går som fikk smake øl,vin eller andre ting siden det var en spesiel anledning. Jeg er redd det er mer vanlig enn man vil innrømme.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Signerer 12:34

 

"Prinsippet med å servere alkoholholdige drikker til barn synes jeg er helt feil da de ikke trenger voksne rammer rundt feiringer."

 

 

Voksne er voksne og barn er barn. Selvom det ikke er tilstrekkelig alkohol for å bli beruset så har jeg ikke lyst å viske ut dette skillet uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke problemet med drikken, vi fikk dte også når vi var små.

 

Men jeg blir provosert av innleggs måten; men det var vel det som var meningen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min fem åring har smakt på den cideren hun og vis det har noe å si likte hun ikke den. men skjønner ikke alt styret men for jeg gir min 9 mnd dentinox flere ganger dagen når hu får tenner det er jo to gram 96%...

men ville bare informere at brusen cider finnes på rema 1000 og den er billig og... ellers har de barne vin på europris for at barn skal kunne ha noe spesielt på slike anledninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo gi barna sjokoladesigaretter også da som ser ut som vanlige sigaretter ? siden det ikke er så farlig og det er jo for å feire en spesiell anledning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk alle ett lite glass av samme cideren i går. bortsett fra minstemann. Nest yngste på 5,5 fikk ett halvt glass

 

ser ikke problemet, siden en må drikke flere flasker for å komme opp i samme mengde som ett glass øl... innen den tid tror jeg ungen hadde blitt mett av drikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tenker du på Gran sin versjon av mozelle som heter cider 22:51?

Da kunne jeg likegjerne satset på brus;-) Ikke noe spesielt,vi har det på lørdager. Og veldig søtt. Herrljunga cideren er litt mer syrlig og passer bedre til mat.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PÅ VÅR EUROPRIS SELGER DE VANLIG BRUS OGSÅ!!!!

 

Skjønner dere ikke at HI har skrevet dette for å provosere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vi skjønner hun har skrevet dette for å provosere!

 

Denne cideren er allikevel ikke det samme som å gi barna brus, siden denne cideren kommer på champagneflaske. Med kork som smeller og greier... Derfor blir det mere stas med en gang for de som er store nok til å sette pris på slikt.

 

Det er som sagt mye mere alkohol i enkelte hostesafter og i DENTINOX enn i disse flaskene, som selges til barn som alkoholfrie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Europris har da sånne barnechampagneflasker og..robbie et eller annet...hi kunne jo kjøpt sånn i stedetfor cider. Når det er sagt-bryr jeg meg igrunn ikke så hardt hva andre gjør, klarer å passe mine egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har kjøpt de ett år.... smakte jo dritt,,, det syntes ungene også, så her bar ikke det noe alternativ i år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si ting forandrer seg.... Er ikke brus godt nok lengre?? Må man ty til alkohol holdige drikker nå ?? Energi drikker er det i noen butikker 14 års grense på til og med... Tror ikke verden er rett navla lengre.

Neste er vell å la barn få kose seg med nicotin plaster på lørdags kvelden. Same shit spør du meg!!!

 

Hvilket signal sender man ut når man gir barn " voksendrikk" ? Nei, alkohol er for 18+,selv om prosenten er svimlende lav, det burde ikke være så vanskelig å forstå. Ta vare på barna deres å la dem være barn lengst mulig!! Glad mine foreldre var strenge,vi hadde regler og rutiner. Det gjorde oss til sunne voksne :) Barn i dag har det alt for fritt, foreldrene sitter bare å nikker, barn må lære å vokse opp helt på egen hånd,for foreldrene gidder ikke..... Det er omsorgsvikt!! rett å slett....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom i bhg så skålte de med champagneglass når de åpnet det nye lekehuset..

(småbarnsbhg)

 

Er glad ikke alle er like hysteriske!!

Vil si det er mange andre ting som kvalifiserer som omsorgssvikt...

 

 

tom mine religiøse slektninger hadde hjemmebrygget øl julekvelden.. ikke sikkert den var helt alkoholfri heller....

 

hilsen hun som også var på europris og kjøpte "champagne" til hele familien..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13:06,cideren regnes ikke som alkoholholdig drikke. Og jeg har både regler og rutiner her hjemme.

Vi valgte å gjøre det på denne måten denne nyttårsaftenen. Mulig vi velger å gjøre noe annet neste gang? Det vet jeg ikke enda.

Men isteden for at vi voksne satt med vin og sa: "nei dette kan du ikke smake- det er voksen drikk", så valgte vi en cider med så lite alkohol at det ikke regnes som en alkoholholdig drikk.

 

Og ta det helt med ro,mine barn vokser ikke opp på egen hånd.Jeg er faktisk en engsjert mor:)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...