Gå til innhold

Valg av donor....


Tvillingmamma73

Anbefalte innlegg

MEN, først av alt....vil bare takk alle sammen her inne for mye og nyttig info...Har vært "leser" i mange måneder og nå, veldig snart er det endelig min tur......GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!!!

 

Jeg skal til CFC engang i januar og gleder meg myyye!

 

Snakket med klinikken her om dagen for å gi beskjed om sprøyte start og spurte om man kunne velge høyde/hårfarge osv på donor. Fikk til svar at jeg kunne ringe Cryos og si hva jeg ville ha....De ville sende til CFC. Nå har jeg sett litt på hva de har å "tilby".

Kan jeg velge donor med bilde osv eller bare oppgi hva man ønsker? De er stengt i jula og får derfor ikke spurt...men mange av dere her inne har vell svaret....!? Lenge å vente til 3. januar når oraklene fins her...Hva og hvordan har dere gjort det?

 

Har ikke så mange og høye krav....kanskje mest av alt en baby og bare en baby ;) Hadde ikke gjort så mye om han var over 180!!

 

Ønsker alle sammen her, de som prøver, de som ruger og de som vokser masse lykke til :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker CFC og de kommer med en donor til deg etter ønske om høyde, hårfarge og øyenfarge. Om du vil vite mer så må du nok kontakte Cryos ja. Jeg ble fortalt på telefonkonsultasjonen med CFC at jeg hos Cryos også kunne bestille barnebilder av donor.

For meg var det ikke viktig å vite mer enn at han er ganske høy, og har samme hår og øyenfarge som meg, og det ordnet CFC :)

 

Er en spennende reise dette, ønsker deg masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er absolutt ikke erfaren på dette, men kan jo fortelle det jeg vet. :-)

Jeg er også hos CFC, men jeg sjekket mange klinikker før jeg bestemte meg.

 

Klinikkene har et utvalg av strå på lager, og hvis du vil bruke av de stråene kan du stort sett velge øyenfagre, hårfarge og høyde.

Slik jeg har forstått, må du betale ekstra hvis du vil ha en spesiell donor fra feks. Cryos.

De legedrevne klinikkene har kunn lov å bruke anonym donor, mens de jordmordrevne klinikkene kan bruke både åpen og anonym donor.

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte donor på Stork Klinik, og vi hadde ønske om at donor skulle være så lik min mann som mulig, selvsagt :-) Så donor ble like høy, blå øyne og samme hårfarge. Men, det jeg egentlig vil fram til, er at rent genetisk så vet vi jo faktisk ikke hva resultatet blir, barnet blir sin egen mix. :-) Så hvis du ikke har en partner som du virkelig ønsker at barnet skal ha trekk av ( noe som ikke kan garanteres uansett) så tror jeg at det ikke har så mye å si. Vi må enda vente i 24 uker til på å få se resultatet, men er sikker på at det er verdt ventingen :-) Masse lykke til, håper det klaffer for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ønskene dine på mail til CFC. Det fikk jeg beskjed om å gjøre. Øyefarge, høyde, vekt og hårfarge. Så velger de ut donor som matcher sånn ca de ønskene du har. Tror de har et begrenset antall donorer som de bruker, så hvis du har spesielle ønsker lurer jeg på at du må betale mere. På CFC vet jeg ikke om de bruker donorne med utvidet profil, de har lagt ved et barnebilde av seg selv og har noen tilleggsopplysninger om seg selv. De med flere bilder og mye info er åpne donorer og det bruker de ikke på CFC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding fra dere alle sammen.... Skal ringe CFC i morgen :) Igjen, tusen tusen takk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...