Gå til innhold

hvorfor hamstrer dere bleier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

snakket med flere butikksjefer, fra ulike kjeder. de sier at de ikke tror bleiekrigen er over..ingen som kan gi seg nå..vertfall ikke først. tenk om prisen går enda mer ned da.......;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

men det er jo uansett ikke opp til kjedene.. jeg jobber selv på kiwi. og det er hos oss (som hos alle andre) LEVERANDØRENE som bestemmer kampanjer og lignende..

Skrevet

Så lenge det er uynder 100,- for 4 pakker bleier synes jeg det er billig, og verdt å hamstre ;) Dessuten tviler jeg stert på at det blir noe billigere, men HVIS det blir, har jeg tapa mye mindre på å hamstre nå enn hvis prisene går opp igjenn ;)

Skrevet

hehe da skal jeg le høyt for meg selv :)

Skrevet

Coop kommer til og ha 4 gratis bleiepakker pampers eller Libero dersom man handler for 500 kroner i 2011. Usikkert hvor lenge kampanjen vil pågå. For de som ikke bruker bleier så kan man velge produkter fra natusan til 100 kroner.

Skrevet

tror ikke bleiekrigen er over med dette,,da skal jeg le godt av de med full garasje og sort tap...elles er jo de billige bleiene billigere uansett.og helt ok. har selv 5 barn-men bare2 som fortsatt bruker

Skrevet

Bleiekampanjeplakatene var i alle fall tatt ned hos Kiwi i dag, og jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå at produsent og forhandler tjener noe særlig på å selge bleiene så billige som nå.

Jeg velger heller å sikre meg bleiene til prisen som nå er, enn å risikere mye dyrere bleier i 3 år framover.. Den sjansen tar jeg glatt:-)

Hilsen snart fembarnsmor som har hamstret 130 pakker:-)

Skrevet

Hvor er logikken når du sier at di billige bleiene er billigere uannsett?. Er det ikke logisk å alikevel kjøpe di nå, for å spare enda mer penger på di???..

Skrevet

Her er du feilinformert.

Det er ikke leverandørene som bestemmer denne priskrigen, det er kjedene.

Butikken du jobber i taper uhyrlig med penger på denne priskrigen.

Skrevet

Butikkjedene taper ikke enorme summer på dette om dere tror det, leverandørene er med på kampanjene og tilpasser innkjøpsprisene sine. Dessuten tjener butikkene masse penger på disse "minuskampanjene". De tjener ingen penger på bleiene, men tjener på alt det andre vi handler, hensiken er oppnådd, vi kom til akkurat deres butikk.

Er derfor f.eks coop selger nye DVD-filmer til selvkost også, de tjener ingenting på akkurat den dvd'en, men de tjener på det andre vi kjøpte samtidig.

Forbausende mange der ute som ikke aner noenting om butikkdrift...

Skrevet

Det er vell ikke så rart at det er mange der ute som ikke vet noe om butikkdrift (eller kjededrift som jeg ville kalt det). Mye som skjer der som ikke er logisk eller helt stuerent...

Du kan tro hva du vil, men du vet visst ikke så mye om dette selv.

Når produkter er på feks VG børs, så er det kjedene som betaler for dette, ikke leverandørene. Eks shampoo til 10 kr med veil utsalgspris kr 44,90.

Men på en måte har du jo rett..leverørene betaler jo mye udefinertbart forskjellige" fees", om ikke direkte på fakura pr enkelt produkt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...