Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Ser det det blir begrunnet med er toksmoplasmose smitte. Jeg har allerede har hatt infeksjon og har antistiffer og det der. Er det flere grunner til å holde meg unna? Andre ulumskheter? Rått kjøtt spiser jeg ikke men gjerne medium pluss. Type lett rosa i midten. Kan jeg fortsette med det?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Skulle jo selvfølgelig stå Toksoplasmose, men dere skjønte vel det
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Kan være listeria i rått kjøtt også. Men jeg vet ikke om det veldig farlig å spise en biff av og til.. Bortsett fra toksoplasmose.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Som anonym 17.10 skriver kan det være listeria i i det. Det er sjelden, men er du uheldig får det fatale følger.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Hmm... Ok. Takk. Står listeria dør ved oppvarming. Hva vil oppvarming si? Hvor varmt liksom.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 At det kokes, gjennomstekes eller kjøres i mikro til det er gjennomstekt. Altså at det ikke er rått mer. Ergo kan du spise salami dersom du har det p ostesmørbrød som du kjører i mikroen, pepperoni på stekt pizza, eller roastbiff om du steker den helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå