Gå til innhold

Er jeg for streng nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 år og ei jente på 4 år + at jeg er gravid med bekkenløsning.

Nå er jeg så møkklei late og rotete unger at jeg virkelig har satt ned beinet. De vet de skal legge møkkete klær på vask, rydde opp etter seg etter lek, ikke dra masse leker rundt i hele huset, henge på plass jakke og sko osv. Men, HVER dag slenger de i fra seg klær på gulvet, jakka på gulvet, leker flyter over hele huset osv, osv.

Nå er jeg så møkklei av å rydde opp etter de, og vet det ikke blir lettere når det kommer en til. Så nå har de fått beskjed om at hvis de ikke gidder å rydde opp lekene, så blir lekene plassert i kjelleren. De får også time out hvis de med vilje slenger fra seg klær på gulvet, noe eldste ofte gjør, osv. Dette er ting de vet de skal gjøre, og jeg er lei av å si det hundre ganger hver dag.

Er jeg for streng? Og er det en annen måte jeg bør gjøre det på? Er så utrolig lei late unger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he he. Du har noen morsomme (ti)år foran deg gitt... ;-)

Skrevet

Er jo fullstendig klar over det, men jeg nekter å plukke opp klær og diverse etter 3 tenåringer i tillegg til full jobb (om man skal tenke så langt fram).

Skrevet

Du er egentlig ikke for streng, synes jeg, men IDAG var kanskje ikke dagen å ta opp den kampen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...