LindaM_ Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Håper noen kan hjelpe med med noen gode råd. Er sånn i tvil og det samme var legen som jeg var hos i går. Jeg har tidligere ammet 2 barn og har ikke hatt problemer annet enn at det er litt overproduksjon til tider. Har ikke hatt brystbetennelse før. For 2 dager siden hadde jeg nesten 40 i feber i ca. 1 døgn før det roet seg. Hadde vondt i hodet og følte meg generelt helt elendig. Samtidig innbilte(?) jeg meg at jeg hadde en noe mindre kul helt øverst i brystfestet(om jeg kan ordlegge meg sånn for at dere skal skjønne hvor jeg mener). Jeg pumper meg litt før hver amming siden melka bokstavelig talt nærmest drukner lille nurket og han har tømt brystene stort sett hver gang. Jeg har ikke vondt, men er kanskje litt øm. Heldigvis fikk jeg med meg resept på penicillin i tilfelle det skulle blusse opp igjen. Legen sa at dersom jeg fikk feber igjen, skulle jeg bare starte på kuren. Har ikke hatt feber etter dette. Men bør jeg starte kuren allikevel? Hva skjer hvis brystbetennelsen får utvikle seg? Huff, er så usikker. What to do?
Gjest Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Hei! Jeg har hatt brystbetennelse to ganger, og har hatt svært vondt i puppen når det startet. Det har begynt med vonde bryst, feber og etterhvert rødt, flammende utslett på puppen der hvor jeg har hatt kul. Når jeg har pumpet eller ammet har jeg grått av smerte, kjennes ut som om noen drar ut piggtråd gjennom brystet. :-S I og med at du ikke har smerte i puppen, men bare er øm kan det enten være en tett melkegang eller noe annet. (influensa) Tette melkeganger åpner du ved å pumpe og massere over kulen, ta varme bad/varme omslag osv. Men det er smertefullt med tette melkeganger også, så jeg tror ikke man kan ta feil av de smertene.
meg & to små vampyrer Skrevet 31. desember 2010 #3 Skrevet 31. desember 2010 Jeg har hatt masse brystbetennelser og jeg vil tro du hadde merket mer smerter i brystet om det var det. Det har aldri vært noe tvil for min del de gangene jeg har hatt det.
2010 Mammaen Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Ja, enig med hun med vampyrene. Dersom det var det hadde du merket det! Ikke noen tvil. Puppene blir steinharde, sprengte, røde og smerten er grusom. Feberen ville nok heller ikke gitt seg av seg selv.. Pris deg lykkelig for at det ikke er det ;-) Verste jeg har opplevd i alle fall.
Aliena Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Jeg hadde brystbetennelse uten at det var spesielt vondt. Men hadde en øm kul og var rød på hele undersiden, pluss at jeg hadde litt feber (38,1) Ville ha ventet til jeg fikk feber før jeg hadde begynt med antibiotika.
LindaM_ Skrevet 1. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. januar 2011 Takk alle sammen. Da ser jeg an. Har fått løsna på kulen ved et par anledninger nå, men den kommer tilbake... Og ikke noe feber - og det er jo et godt tegn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå