Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 jeg er alenemor til en jente på snart 18mnd. Har en 4 roms leilighet. Har en venninne som tenker å søke på jobb i en annen by, men skal finne seg en leilighet å leie til hun har fått seg fast jobb. jeg lurer på om jeg skal tilby hun å leie hos meg, men ikke sikkert hun vil det pga beliggenhet osv. Men så er jeg litt usikker på om det er lurt av meg? Vil det bli rart for jenten min? Trenger pengene da.. og hvor mye skal jeg eventuelt ta i leie? Og har ting på det rommet som jeg tenker hun kan få, blant annet en sovesofa, men kan eventuelt flytte alt vekk, inn på mitt rom. Råd til meg?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Hvor mye du skal ta i leie? Tja, kanskje litt vel vanskelig å si, med tanke på at du ikke sier hvor stor leiligheten din er, og hvor stoe rommene er, og vil venninna di få eget kjøkken, og eget bad i så fall?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #4 Skrevet 31. desember 2010 Ikke eget bad eller kjøkken regner jeg med, så da ville jeg ikke tatt mer enn 4000 kr i leie pr mnd. Du kan jo leie ut. Tror ikke dte ville blitt rart for datteren din, men det er vanskelig å bo med andre, selvom man kommer greit overens til vanlig. Jeg og svigerinnen min gikk veldig godt overens, men da hun for en periode måtte bo hos oss, så ble det litt annerledes. Mye irritasjon osv. Så ville tenkt meg godt om først
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #5 Skrevet 31. desember 2010 Jeg har leid ut et rom til en i nær familie den siste tiden. Han har betalt 2500 kr mnd og så har vi delt på strømmen. Han leide forresten med seng og skrivebord. Vi syntes begge det var en veldig grei deal siden han i tillegg til å leie rommet har fungert som et familiemedlem og har hatt tilgang til alle rom i huset (selvfølgelig ikke mitt soverom da...). Regner med du vil la din venninne ha tilgang til alle husets rom slik som meg og leietakeren?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #6 Skrevet 31. desember 2010 Ja, forresten... dere burde snakke godt om dette på forhånd pga som nevnt av hun over om at ting blir en del tettere... Ha klart definerte grenser på hva som er greit å gjøre! Annie 13:17.
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #7 Skrevet 31. desember 2010 Ser jeg glemte å nevne ting ja. Leiligheten er nesten 90 kvadratmeter. Tenker pulten og sovesofaen blir stående på rommet hennes eventuelt. Hun vil ha tilgang til alle rommene minus mitt soverom ja. Har eget vaskerom i leiligheten som hun og kan bruke. Tenker vi skal dele på strømforbruket. gjerne delt på 3 siden jenten min bruker en del og. Vi har vokst opp sammen, så er omtrent som søsken. Krangler som søsken, og blir venner igjen på samme måte. Kan gå lang tid uten at vi snakker sammen, men vet likevel at den andre er der når vi trenger den. Ikke sikkert hun vil leie da, bor litt utenfor sentrum, men i nærhet til mange busser. Hvor mye skal jeg si jeg skal ta i leie? 2500? 3000?
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2010 #8 Skrevet 31. desember 2010 Siden du har så stor leilighet og det er godt kollektivtilbud kan du jo starte med å tilby henne å leie for 3000 og si at det kan diskuteres Iallefall om hun bare skal betale 1/3 av strømmen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå