Lille diamant Skrevet 31. desember 2010 #1 Skrevet 31. desember 2010 Gynokologen min synes kroppen min er veldig treg med å produsere hcg, og synes det er veldig rart at svangerskapene aldri kommer lenger enn uke 4-5. Har selv tenkt litt på om det kan være dette som er problemet mitt...at kroppen ikke klarer å produsere nok hcg og at dette igjen fører til at progesteron-nåvet ikke blir høyt nok til at svangerskapet kan forsette. Høres dette helt tullete ut, eller er det noen av dere som har kommet frem til en lignende konklusjon? Ettersom dere har fått hcg-injeksjoner mener jeg? For hcg'et fører jo til at kroppen holder progesteron produksjonen opp, og ikke setter igang menstruasjonen når man er gravid. Alt av svar hjelper...er så ufattelig lei, og trenger noen oppmuntrende ord
Håpefull77 Skrevet 31. desember 2010 #2 Skrevet 31. desember 2010 Har hørt om ei som hadde lav progesteron nivå og som fikk tilskudd av progesteron etter eggløsning. Hun fødte en jente 9 mnd senere. Så jeg tror det er en sammenheng. Hun jobbet på legekontor og tok blodprøver av seg selv. Hvis ikke hadde hun aldri funnet ut at hun var gravid, fordi hun rakk ikke å teste med urin, og mensen kom hver mnd. Dette skjedde vistnok gang på gang. Når det gjelder tilførsel av HCG og progesteron så har legene litt forskjellig oppfattning, men det går jo mye ut på det samme. Jeg fikk HCG injeksjoner denne gangen, fikk det også forrige gang, da gikk det ikke bra. Men da hadde jeg positiv test en dag, negativ neste dag, samme dag som jeg var på sykehuset og fikk første sprøyte.. Så den graviditeten skulle det nok ikke bli noe av uansett. Jeg tester positivt tidlig, uke 3+3, uke 3+4. Men det har ikke hjulpet meg noe særlig. Men ut i fra målinger på sykehuset noen av de gangene jeg har mistet kan det se ut som om økningen er veldig sen/stopper opp. Denne gangen hadde jeg høyere nivå i uke 6 enn jeg hadde i uke 8 en gang tidligere. Denne gangen ser det ut som det går veldig bra. er i uke 24 + 3 i dag. Fikk HCG ut uke 12. Jeg fikk også Abyl-E, for sikkerhetsskyld. Det går jeg fortsatt på. Jeg måtte også krype til kortset og bli sykmeldt. har ikke ville være det tidligere, men nå satser jeg alt. Dette er min 6 graviditet, så jeg satser på at alle gode ting er 6:) Lykke til! håper du får erfaringer fra andre også. og at du får veldig gode erfaringer med å prøve HCG:)
Lille diamant Skrevet 2. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2011 Tusen takk for svar! Så spennende å lese at dette faktisk kan være årsaken til aborter, for de på sykehuset mener jo at det ikke er sansynlig siden de målte ett foster tilsvarende 7+3 i mitt første svangerskap. Dette tyder vistnok på at mine hormoner er helt normale, for visst ikke så hadde ikke fosteret levd så lenge mener legen. Jeg mener dette er noe stort tull, og tror faktisk at akupunkturen den gangen var årsaken til at jeg kom så langt. Men sluttet med aku. i uke 7, og rett etterpå så døde fosteret. Men leger tror som regel ikke på alternativ medisin, så dette tørr jeg ikke si på sykehuset..for fastlegen min avviste dette blankt, og mente jeg måtte slutte på tenke på hva som lå bak den MA'en. Hun mente det mest sansynlig var uflaks. Har jo fått tilbud om ivf på fertilitetsavdelingen på sykehuset nå, med 3 mnd ventetid. Og lurer jo veldig på om de kan tilby meg noe annet først, siden ivf er veldig omfattende og sikkert slitsomt... Hvilken avdeling er det du kommer under og får denne behandlingen på Håpefull 77? Og når begynte du med medisinene denne gangen? Så fantastisk at du er kommet til uke 24+3, det må føles uvirkelig etter det du har gått gjennom. Men så veldig fortjent! :)
Håpefull77 Skrevet 2. januar 2011 #4 Skrevet 2. januar 2011 Gynekologene mine er da ikke enige med legene dine skjønner jeg! Og jeg ble faktisk anbefalt å tenke alternativt av gynekolog på sykehuset. Så i tillegg til hjelp fra legene har jeg vært til behandling på Frøyaklinikken i Oslo. Der har jeg fått hjelp til å legge om kosthold, fått akupunktur og fotsoneterapi. Dette begynte jeg med 5 mnd før vi begynte å prøve igjen. De anbefaller 3 mnd, men på grunn av bryllup utsatte vi prøvingen. Jeg begynte med HCG når jeg var i uke 3 + 3, samme dag som jeg testet positivt. Begynte med Abyl -E samme dag. Jeg har fått hjelp på sykehuset i Drammen (fantastiske gynekologer og sykepeleiere der). Men vårt tilfelle er diskutert med lederen av fertilitetsklinikken i Porsgrunn. Det var han som anbefalte HCG og Abyl-E. Ja det føles uvirkelig, særlig nå som jeg kjenner masse liv. Hvor får du hjelp? IVF har jeg spurt om, men fikk til svar at det var ikke noe alternativ for oss. Så det er mye meninger rundt omkring. Lykke til med hva dere velger/får tilbud om:) En gynelolog sa til meg at hun har opplevd noen som har vært igjennom 10 spontanaborter for så å få friske barn, så må ikke gi opp. Vet ikke om jeg hadde taklet så mange, men det er håp. Det finnes jo mange eksempler på det i dette forumet.
Lille diamant Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 5. januar 2011 Er veldig rart hvor ulike svar man får hos legene. Jeg har kontaktet gynokologen min nå, og har tenkt å lufte dette for henne. Så blir spennende å høre hva hun mener Husker du hvor mye du måtte betale for de hcg-sprøytene?
Lille diamant Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2011 Jeg går til en gynokolog hos Klinikk Hausken, og hører ellers til Haugesund sykehus. De er jeg ikke fornøyd med i det hele tatt, da jeg får minimalt med forståelse og omtanke der. Føler at de synes jeg er hysterisk som ringer og maser meg til UL hver gang jeg begynner å blø...og de har jo ikke gitt meg noe behandlingstilbud bortsett fra at jeg kunne få en UL i uke 8 i neste svangerskap. Men nå vil de at vi skal prøve ivf som sagt, og det er jeg ikke enig i på dette tidspunktet. Mener vi bør får prøve de medisinene de kan gi meg først, før vi skal måtte gå gjennom alt det ivf-behandlingen inneholder. Så håper så inderlig at det blir vår tur snart....er nærmest desperat nå!
Håpefull77 Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Jeg betalte ca 150 kr for 3 doser. 2 doser i uka tom uke 12 for HCG. Ikke noe særlig med dårlig oppfølging eller ikke føle seg ivaretatt. Skjønner at vi har vært heldige. Håper du får god oppfølging av gynekolog på klinikk Hausken og at de kan gi deg den tryggheten du trenger. Og at det sitter neste gang! For meg fungerte det i hvertfall med HCG, Abyl E og full sykemelding. Jeg vet at mange er i mot den sykemeldingen, men for meg har det vært veldig bra å kunne slappe av og ta ting i mitt eget tempo. Tidligere graviditeter har leger ønsket at jeg skulle være sykemeldt, men jeg har ville jobbe da jeg trives veldig godt i jobben min. Men nå bestemte jeg meg for at jeg skulle prøve det. Og om det var det, eller hva som fungerte denne gangen vet jeg ikke. Men noe funket i hvertfall. Det er jo litt kjedelig å gå hjemme, men pusler litt, går turer osv. Tiden går fort likevel. Så hvis du får muligheten så anbefaller jeg å prøve det. Men nå har jeg vært mye dårlig da så i perioder hadde ikke orket å jobbe i det hele tatt. Jeg tenkter jo selvfølgelig mye, men det gjør man uansett. Lykke til! Ikke gi opp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå